اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان خبر داد

بهره‌مندی 35 هزار مددجوی کردستان از خدمات بهداشت و درمان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان از بهره‌مندی 35 هزار و 628 مددجوی زیرپوشش این نهاد از خدمات مختلف بهداشتی و درمانی در سال گذشته خبر داد.

بهره‌مندی 35 هزار مددجوی کردستان از خدمات بهداشت و درمان

فرخ ذره‌بینان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برای این تعداد مددجو اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 485 میلیون ریال از اعتبارات کمیته امداد کردستان هزینه می‌شود.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ کردستان در حال حاضر از  67 بیمار پیوندی، 41 بیماری دیالیزی، چهار بیمار هموفیلی، دو بیمار تالاسمی و 43 بیمار مبتلا به ام‌اس حمایت می‌کند.

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان گفت: هزینه‌کرد خدمات بیمه مکمل مددجویان در سال 90 نسبت به سال 89 به میزان 189 درصد و از حیث تعداد 131 درصد رشد داشته است.

به گفته ذره‌بینان، یک‌‌میلیارد و 916 میلیون ریال خدمات در بخش دندانپزشکی به یک‌هزار و 330 نفر ارائه شده است.

ذره‌بینان تصریح کرد: هزینه‌های حوزه خدمات بهداشتی نیز بیش از یک‌ میلیارد و 860 میلیون ریال معادل 3.9 درصد از مجموع  اعتبارات حوزه درمان کمیته امداد برای درمان 32 هزار و 751 نفر بوده است.

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان افزود: در این بخش هم در سال گذشته از نظر هزینه‌کرد 532 درصد و از لحاظ تعداد مددجویان نیز 252 درصد در مقایسه با سال 89 افزایش داشته است.

ذره‌بینان از هزینه 3 میلیارد و 708 میلیون ریال برای رفع سوء‌ تغذیه کودکان در این استان خبر داد و گفت: 7.8 درصد از کل اعتبارات سال گذشته بخش بهداشت و درمان کمیته امداد استان به این حوزه اختصاص یافته و در مجموع یک‌هزار و 547 نفر را پوشش داده است.

وی خاطرنشان کرد: این مهم  با در نظر گرفتن سرانه مصوب ماهیانه به میزان 20 هزار ریال و هماهنگی با کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تهیه سبد غذایی و عقد قرارداد با فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت گرفته است.

به گفته وی، کنترل منحنی پایش رشد و تکمیل کارت آموزشی ویژه والدین با هدف آگاهی آنها از تاثیرات منفی سوء تغذیه بر سلامت کودک توسط کارشناسان دانشگاه از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان به برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع 4 هزار و 440 مددجو در قالب 148 کلاس آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت دیده‌اند.

به گفته ذره‌بینان، برای برگزاری این دوره‌های آموزشی اعتباری بالغ بر 96 میلیون ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهداشت فردی، روانی، تغذیه، بیماری‌های عفونی و آمیزشی، بهداشت دهان و دندان، بهداشت سالمندان، بهداشت مادران باردار و بهداشت محیط از جمله مباحثی است که در دوره‌های آموزشی به مددجویان ارائه شده است.

وی در پایان از ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی دیگر از اقدامات حوزه درمان امداد استان کردستان نام برد و گفت: 300 نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش در سنندج با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیون ریال از منابع امداد به جز منابع مالی تخصیصی دانشگاه، در سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول