اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان:

80 درصد مددجویان جرایم غیر عمد در هرمزگان محکومان مالی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل ستاد دیه هرمزگان گفت: 80 درصد مددجویان جرایم غیر ‌عمد در زندان‌های استان را محکومین مالی، نفقه و مهریه تشکیل می‌دهند.

80 درصد مددجویان جرایم غیر عمد در هرمزگان محکومان مالی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، احمد مرادی‌نژاد در حاشیه جشن گلریزان در میناب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 101 زندانی جرایم غیر‌ عمد در زندان‌های استان وجود دارد.

وی میزان بدهی این افراد را بالغ بر 52 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ستاد دیه استان تلاش دارد تا با برگزاری 11 جشن گلریزان طی ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های مختلف استان زمینه آزادی این افراد و بازگشت آنان به کانون گرم خانواده را فراهم کند.

مرادی‌نژاد کمک‌های جمع‌آوری شده در سال گذشته را 2 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 25 میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای آزادی 271 زندانی در سطح استان هزینه شده است.

مدیر‌عامل ستاد دیه هرمزگان ادامه داد: از زندانیان آزاد شده در سال 90، 46 نفر با بدهی 15 میلیارد ریالی سهم میناب بوده است و ستاد دیه توانسته 570 میلیون تومان را به صورت بلاعوض به آنان کمک کند، 40 درصد از شکات و اولیای دم نیز تخفیف دادند که مبلغ باقی مانده به صورت وام به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد دیه در راستای اهداف تدوین شده در هر سال با استقبال بیشتری از سوی خیرین مواجه است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در زمینه گسترش فرهنگ کمک به نیازمندان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مرادی‌نژاد با اشاره به اینکه جمع‌آوری کمک توسط ستاد دیه نوعی درمان محسوب می‌شود، ادامه داد: رسالت اساسی ستاد دیه کشور پیش‌گیری از وقوع جرایم عمد و ورود افراد به زندان است که این نیز با اصلاح قانون و اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث محقق می‌شود.

وی 20 درصد محکومین جرایم غیر‌ عمد را مربوط به دیه و 80 درصد دیگر را ناشی از محکومیت‌های مالی، نفقه و مهریه عنوان کرد و گفت: با قوانینی که در حال وضع شدن است محکومین مالی و مهریه نیز به حداقل می‌رسد و از روانه شدن این افراد به زندان جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول