اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

ایجاد ‌یک‌هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از ایجاد ‌هزار و 50 فرصت شغلی برای مددجویان زیر‌پوشش بهزیستی استان خبر داد.

ایجاد ‌یک‌هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌ مطلق صبح امروز در دیدار صمیمی جامعه هدف بهزیستی با امام ‌جمعه بیرجند اظهار کرد: در سال گذشته که به نام جهاد اقتصادی نا‌مگذاری شده بود این اداره کل با شعار جهاد توانمندسازی در راستای شعار سال و کمک به مددجویان اقدامات خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: در سال گذشته که نخستین سال برگزاری اردوهای فرهنگی بهزیستی بود، 190 نفر از مددجویان به مشهد مقدس و 180 نفر به عتبات عالیات به صورت رایگان اعزام شدند.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد اشتغال برای مددجویان اظهار کرد: بیش از 400 درصد تعهد اشتغال مددجویان زیر‌پوشش محقق شده است.

اکبری مطلق با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی در سال گذشته متعهد شده بوده که 200 فرصت شغلی را در استان ایجاد کند، گفت: بهزیستی خراسان جنوبی در سال گذشته نزدیک به ‌یک‌هزار و 50 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی به تأمین معیشت مددجویان و جامعه هدف بهزیستی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: مستمری مددجویان از رشد 25 درصدی برخوردار شده و از 33 و 50 هزار تومان به 44 و 70 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اقدامات بهزیستی استان برای مددجویان زیر‌پوشش را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در سال جاری اردوهای فرهنگی ویژه مددجویان افزایش یافته و جمعیت اعزام شونده به این اردوها بیشتر از گذشته است.

 اکبری مطلق از اعزام 10 کاروان تفریحی و زیارتی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: این اردوهای فرهنگی، تفریحی و زیارتی تا پایان تابستان سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی خانواده‌ها و جامعه هدف بهزیستی بحث مسکن است، اضافه کرد: در این راستا قدم‌های خوبی برداشته شده و نزدیک به یک‌هزار و 730 واحد در شرف ساخت در استان برای مددجویان داریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی سهمیه مسکن مددجویان بهزیستی را در سال جاری هزار و 300 واحد اعلام کرد و افزود: هیچ محدودیتی در تأمین مسکن مددجویان در سال جاری وجود ندارد و بر اساس نیاز می‌توانیم مسکن مورد نیاز را تامین کنیم.

اکبری مطلق تصریح کرد: از سال گذشته توانمند‌سازی مددجویان در ابعاد مختلف مسکن، اشتغال، معیشت خانواده‌های زیرپوشش و توجه به مسائل فرهنگی مورد توجه مدیران بهزیستی در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی گفت: معلولان همانند سایر افراد عادی از همه امکانات و خدمات موجود در جامعه بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: افق دید مردم در مورد فرد معلول از گذشته تاکنون تغییراتی داشته که شهروندان استان نسبت به معلول شناخت بیشتری پیدا کرده‌اند و شاهد نگرش بهتری از سوی عامه مردم نسبت به این قشر هستیم.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول