اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد

انعقاد تفاهمنامه گردشگری با موسسات و شرکت‌های داخلی و خارجی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از انعقاد تفاهمنامه گردشگری با موسسات و شرکت‌های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: با اجرای این تفاهمنامه‌ها گردشگران بسیاری به استان جذب می‌شوند.

انعقاد تفاهمنامه گردشگری با موسسات و شرکت‌های داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری این استان اظهار داشت: توسعه گردشگری استان از مهمترین اهدافی است که باید برای تحقق آن تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: براساس سند توسعه استان، توسعه صنعت گردشگری با تاکید بر اکوتوریسم، توریسم روستایی و ورزش‌های زمستانی و آبی در صدر اهداف بلند مدت قرار دارد.

ریاحی با بیان اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان شناخته شده است، گفت: گردشگری علاوه ‌بر درآمدزایی، در تبادل فرهنگی کشورها و جوامع نیز نقش بسیار مهمی دارد.

وی چهارمحال و بختیاری را از قطب‌های مهم گردشگری کشور دانست و ادامه داد: این استان با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی و شرایط اقلیمی ویژه یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری کشور به شمار می‎رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه این استان برای جذب 71 هزار گردشگر خارجی، اظهار داشت: تحقق این هدف مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب و جذب اعتبارات لازم است.

ریاحی تبلیغات و بازاریابی را از مهم‌ترین راهکارهای جذب گردشگر برشمرد و گفت: در همین راستا برنامه‌ها و طرح‌های متعددی پیش‌بینی شده که با تخصیص اعتبارات لازم می‌توان این برنامه‌ها را اجرا کرد.

وی تهیه کتابچه معرفی استان را از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی دانست و افزود: تهیه و توزیع بروشورهای معرفی روستاهای هدف گردشگری، معرفی موزه‌ها، آثار فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی، تهیه فیلم‌ها و مستندها و پخش آن از طریق صداوسیما، اجرای جشنواره‌ها و هفته‌های گردشگری استان از دیگر این برنامه‌هاست.

ریاحی از انعقاد تفاهمنامه گردشگری با موسسات و شرکت‌های داخلی و خارجی خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این تفاهمنامه‌ها گردشگران بسیاری به استان جذب می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین براساس سند توسعه ملی استان و اهداف کلان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌های نرم‌افزاری در اولویت برنامه‌هاست.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول