اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار شد

تدوین طرحی هدفمند برای جذب 71 هزار گردشگر خارجی

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری تدوین طرح هدفمند و جامع گردشگری برای جذب 71 هزار گردشگر خارجی در این استان را خواستار شد.

تدوین طرحی هدفمند برای جذب 71 هزار گردشگر خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری این استان، اظهار داشت: راهکار جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری تنها اعتبارات مالی نیست بلکه به تلاش و برنامه‌ریزی مدون و هدفمند نیاز دارد.

وی بر ضرورت تحقق جذب 71 هزار گردشگر خارجی در این استان تاکید کرد و افزود: اگر جذب این 71 هزار گردشگر در استان محقق شود، می‌توانیم شاهد رشد و رونق اقتصادی آن باشیم.

عنابستانی، فرهنگ‌سازی را از مهم‌ترین راهکارهای جذب گردشگر دانست و گفت: باید فضایی در استان فراهم شود تا از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان در جذب گردشگر بهره گرفت که این امر نیازمند بسیج همگانی است.

وی توسعه و اشاعه فرهنگ بومی استان را از مهم‌ترین اهداف توسعه صنعت گردشگری استان برشمرد و ادامه داد: این استان در زمینه آداب و رسوم و فرهنگ بومی از قابلیت‌ها و استعدادهای فراوانی برخوردار است که در جذب گردشگر باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت اجرای برنامه‌های هدفمند در توسعه صنعت گردشگری این استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر طرح‌های پیشنهادی از انسجام و هدفمندی لازم و کافی برخوردار نیستند که ضروری است در تدوین این برنامه‌ها تجدیدنظر کرد.

عنابستانی خاطرنشان کرد: باید اهداف و طرح‌های مورد نظر خود را با برنامه پیش برد و از هرگونه بی‎برنامگی در این راستا به طور جدی پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه حضور گردشگر در این استان یک ضرورت به شمار می‎رود، گفت: باید هر چه توان داریم به کار گیریم تا نه تنها به هدف مورد نظر که جذب 71 هزار گردشگر خارجی است، برسیم بلکه حتی بیش از این تعداد را جذب کنیم.

عنابستانی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ استفاده اقتصادی از گردشگر در این استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر مردم استان چگونگی بهره‌گیری از اقتصاد گردشگری را بلد نیستند که ضروری است با اجرای آموزش‌های لازم  در این راستا گام مهمی برداریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید یک طرح جامع و هدفمند برای رسیدن به هدف جذب 71 هزار گردشگر خارجی تدوین و در جلسه بعدی کارگروه ارائه شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول