اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‎های مساجد گلستان:

کانون‎های مساجد گلستان به 290 باب می‎رسد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان گفت: در حال حاضر تعداد کانون‎های مساجد استان 234 باب است که 10 باب در حال تشکیل و این رقم تا پایان سال به بیش از 290 باب در شهر و روستا خواهد رسید.

کانون‎های مساجد گلستان به 290 باب می‎رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی بیکی پیش از ظهر امروز در مسئولان کانون‎های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان اظهار داشت: تعداد 2 هزار و 400 حسینیه، مسجد، تکیه و ابوالفضلیه در استان وجود دارد که کانون‎های مساجد در 10 درصد تشکیل شد و هدف‌گذاری ما در این بخش رسیدن به 20 درصد است.

وی از وجود 80 کتابخانه مساجد در استان خبر داد و تصریح کرد: این کتابخانه‎ها از درجه یک تا درجه چهار هستند که در فضای حداقلی 40 متر تا 100 متر احداث شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‎های مساجد گلستان ابراز داشت: هر ساله کتب مختلفی برای جامعه هدف کودکان، نوجوانان، عمومی، کمک آموزشی، درسی و دینی به کتابخانه‎های مساجد تزریق می‎شود.

بیکی با بیان اینکه 66 کتابخانه ‎باز در استان وجود دارد اذعان کرد: در صحن مساجد دو قفسه تعبیه شده که کتاب‌های مورد نیاز در اختیار مردم قرار می‎گیرد و هر ساله تجدید کتب نیز صورت می‎گیرد.

وی از برنامه‎های ویژه استانی و فرهنگی در ایام مختلف سال خبر داد و خاطر نشان کرد: برنامه‎های ویژه عید غدیر، دهه کرامت، هفته مساجد، دهه فجر، مهر بیکران مسجد است که طی آن در روزهای جمعه، قرائت زیارت آل‌یاسین در مساجد برگزار می‎شود.

مسئول دبیرخانه کانون‎های مساجد گلستان طرح تلاوت قرآن را نیز یکی از برنامه‎های فرهنگی این کانون عنوان کرد و متذکر شد: بر اساس این طرح هر یک از مساجد استان، که کتاب قرآن نیاز داشته باشند تامین خواهد شد که این طرح حدود 10 سال است از سوی ستاد عالی مساجد پیش‎بینی و هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول