اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی اعلام کرد

واردات 265 هزار تن کالا از مبادی رسمی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: چهار ماه نخست امسال 265 هزار و 62 تن کالا از مبادی رسمی آذربایجان‌غربی وارد شده است.

واردات 265 هزار تن کالا از مبادی رسمی آذربایجان‌غربی

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: چهار ماه نخست امسال 265 هزار و 62 تن کالا به ارزش 352 میلیون و 734 هزار دلار از طریق استان آذربایجان‌غربی وارد کشور شده است.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین میزان واردات از نظر وزنی را گمرک بازرگان به خود اختصاص داده، تصریح کرد: 170 هزار و 697 تن کالا به ارزش 220 میلیون و 754 هزار و 816 دلار ارزش کالاهایی بود که از طریق گمرک بازرگان وارد کشور شده است.

سیداحمدی کمترین میزان واردات از نظر وزنی را 246 تن به ارزش 217 هزار و 827 دلار و مربوط به بازارچه پیرانشهر اعلام کرد.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای میزان واردات به کشور در چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: چهار ماه نخست سال گذشته 222 هزار و 267 تن کالا به ارزش 281 میلیون و 224 هزار و 167 دلار از طریق مبادی رسمی استان آذربایجان‌غربی وارد کشور شده بود.

سیداحمدی ادامه داد: در این راستا امسال از نظر وزنی شاهد 19 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری شاهد 25 درصد رشد در میزان واردات هستیم.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی ارزش هر تن کالای وارداتی در چهار ماه نخست سال جاری را یک هزار و 331 دلار اعلام کرد.

وی با اشاره به عمده کالاهای وارداتی از طریق مبادی رسمی استان، گفت: ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی خانگی، ماشین‌آلات مکانیکی، میوه‌های خوراکی، چدن آهن و فولاد، وسائط نقلیه زمینی و اجزا و قطعات آن‌ها، آلومینیوم و مصنوعات آن، مواد پلاستیکی، آخال و تفاله صنایع خوراک‌سازی و مصنوعات گوناگون از فلزات عمده کالاهای وارداتی از طریق مرزهای استان است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول