اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

قوانین گمرکی مانع تولید نشود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی گمرک به مانعی برای تولید و تجارت تبدیل شده است گفت: این موضع باید پیگیری و پیشگیری شود و البته دولت به خوبی وارد بحث گمرکات نشده است.

قوانین گمرکی مانع تولید نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد امیرآبادی‌فراهانی در نخستین همایش نقش گمرک و اتاق بازرگانی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که با همکاری گمرک استان و اتاق بازرگانی و با حضور مدیران، تولیدکنندگان و صنعتگران استان در سالن امام علی(ع) اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار کرد: وقتی نام گمرک به میان می‌آید برخی تصور می‌کنند که معنای آن توقف و ایستایی است در حالی که گمرک در تسریع صادرات و واردات کالا و تسهیل امور نقش بسیار مهمی را باید ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه گمرک یک واقعیت است تصریح کرد: وضعیت جهانی صادرات و واردات که در دنیا حاصل شده است، ما را ملزم می‌کند قوانین را رعایت کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گمرک از جنبه‌های مختلف ایمنی، فرهنگی، اعتقادی،  اجتماعی لازم و ضروری است اضافه کرد: از طریق گمرک مبادلات کالا و استانداردها کنترل می‌شود.

امیرآبادی با بیان اینکه متاسفانه گاهی گمرک به مانعی برای تولید و تجارت تبدیل شده است خاطر نشان کرد: این موضع باید پیگیری و پیشگیری شود و البته دولت به خوبی وارد بحث گمرکات نشده است.

وی با اشاره به بازدید‌های خود از سه شهرک صنعتی شکوهیه، سلفچگان و محمودآباد در روزهای اخیر اظهار کرد: یکی از گلایه‌های تولیدکنندگان موانع گمرک برای وارد کردن ماشین‌آلات صنعتی بود.

نماینده مردم قم در خانه ملت تاکید کرد: دیگر گلایه تولیدکنندگان استان در مورد هزینه بازرسی کالاها است که به خاطر نبود استاندارد‌ها در گمرک دریافت می‌شود و این مسئله به قیمت نهایی محصول می‌افزاید.

امیرآبادی دیگر گلایه صنعتگران استان را عدم آموزش لازم برخی افرادی که در مبادی ورودی‌های گمرک هستند برشمرد و تصریح کرد: کمبود امکانات لازم همچون انبار‌ها دیگر مشکلات واحدهای صنعتی در بخش گمرک است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شعار سال باید کارها را در مبادی ورودی گمرک‌ها تسهیل کنیم اضافه کرد: رهبری سه سال پیش تحریم‌ها را پیش‌بینی کرده و به مسئولان توصیه کردند تحریم‌ها را جدی بگیرند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور هستیم خاطر نشان کرد: دولت با حمایت مردم و تولیدکنندگان از فشار تحریم‌ها خواهد کاست.

امیرآبادی مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان استان را کمبود نقدینگی برخی واحدهای صنعتی و تولیدی دانست و اظهار کرد: بانک‌ها هیچ‌گونه کمکی به صنعتگران نمی‌کنند و وثیقه‌های آنها را به علت بدهی به اجرا گذاشته‌اند در حالی که برخی دانه درشت‌ها در کشور معوقات بانکی سنگینی دارند و کسی سراغ آنها نمی‌رود. 

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول