اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه امسال

56 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان از گمرک صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: 56 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان در سه ماه امسال از طریق گمرک صادر شد.

56 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان از گمرک صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: 56 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان در سه ماه امسال از طریق گمرک صادر شد.

وی گفت: از این میزان صادرات 20 میلیون و 466 هزار دلار از گمرک همدان و 35 میلیون و 549 هزار دلار از سایر گمرکات بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است و از نظر وزنی برابر 279 هزار و 322 تن بوده است.

وی اظهار داشت: از صادرات کالاهای با منشأ تولید همدان 24 میلیون و 486 دلار در بخش کشاورزی، 22 میلیون و 202 هزار دلار در بخش صنعت ـ معدن ـ تجارت، 9 میلیون و 326 هزار دلار در بخش صنایع دستی و فرش بوده است.

فرشچی‌موحد در ادامه سخنان خود بیشترین رشد صادرات کالا در این مدت را مربوط به بخش کشاورزی استان با 57 درصد دانست.

وی به مهم‌ترین اقلام کالایی صادر شده با منشأ تولید همدان در طی این مدت پرداخت و اظهار داشت: سیمان با 15 میلیون و 689 هزار دلار، کشمش با 11 میلیون و 850 هزار دلار، سفال با 6 میلیون و 860 هزار دلار، سبزی و صیفی‌جات با 5 میلیون و 62 هزار دلار، سیب زمینی با 4 میلیون و 110 هزار دلار، کاشی و چینی‌آلات بهداشتی با یک‌میلیون و 524 هزار دلار و میوه‌جات با یک‌میلیون و 223 هزار دلار از اقلام صادر شده با منشأ همدان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: این کالاها به کشورهای کانادا، ایتالیا، هلند، دانمارک، اوکراین، روسیه، ترکمنستان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، پاکستان، عراق، امارات، کویت، قطر، ترکیه و اتیوپی صادر شده است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول