اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

9.8 درصد سفرهای زمینی مسافران خارجی از گمرک بیله‌سوار انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 9.8 درصد کل سفرهای زمینی مسافران خارجی کشور از طریق گمرک بیله‌سوار صورت می‌گیرد.

9.8 درصد سفرهای زمینی مسافران خارجی از گمرک بیله‌سوار انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان اردبیل با مدیران و مسئولان اجرایی در استانداری اردبیل اظهار داشت: از این لحاظ گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار در ردیف دوم فعال‌ترین گمرک کشور در ورود مسافران و میهمانان خارجی به کشورمان است.

وی با اعلام اینکه ورود هزاران مسافر و گردشگر خارجی علاوه بر آثار اقتصادی متعدد به تقویت حوزه‌های تبلیغی و شناساندن آثار تاریخی و گردشگری متعدد استان کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم این استان با داشتن یک هزار و 200 اثر ثبتی و 3 هزار و 600 اثر شناسایی شده و همچنین دارا بودن 35 منطقه گردشگری نمونه و پایانه مرزی بیله‌سوار به عنوان محل تردد مسافران خارجی از یک ظرفیت بی‌نظیر برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: سه موضوع در این حوزه اهمیت فراوانی دارد که موضوع اول مربوط به بحث نیروی انسانی است که در توسعه هر منطقه نیز نقش بی‌بدیلی دارد.

ندایی توجه به پرداخت مزایا و رفاهی کارکنان و نیروهای شاغل را ضروری دانست و گفت: قانون خدمات کشوری قانون خوبی نبوده است به طوری که بر اساس این قانون استان‌های مختلف در‌آمدهای مورد نظر را بدون کوچکترین بهره به خزانه ریخته و در عوض پرداختی مرکز کشور با استان‌های محروم 100 تا 300 هزار تومان است.

این مسئول با بیان اینکه مجلس اخیراً پرداختی مربوط به بدی آب و هوا را نیز لغو کرده و با 15 درصد افزایش حقوق امسال یک افزایش ناچیزی را در استان‌های محرومی همچون اردبیل شاهد هستیم، تاکید کرد: در قانون خدمات کشوری متاسفانه اختصاص ردیف اعتباری خاص به عنوان منابع کمتر توسعه یافته مدنظر قرار نگرفته و این خود به بی‌رغبتی کارکنان منجر شده است که امیدواریم نمایندگان استان مشکل به وجود آمده در این زمینه را پیگیری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از نمایندگان خواست از محل 60 درصد اعتبارات در اختیار وزرا برای دستگا‌ه‌های مختلف اجرایی اعتبار مورد نیاز را دریافت کرده و کسری مورد نظر را برطرف کنند.

ندایی بیان داشت: به دلیل محدود بودن فصل کاری توزیع و جذب اعتبارات امسال قرار بود زودتر اتفاق بیفتد که همچنان با پرداخت دیر هنگام اعتبارات به دستگاه‌های ذیربط و مواجه هستیم که امیدواریم مشکلات مربوط به این حوزه پیگیری شود.

این مسئول به ساماندهی دو مجموعه بزرگ شیخ صفی‌الدین اردبیلی و شیخ حیدر مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: اگر اعتبار لازم در این دو پروژه تزریق شود فاز اول آنها به صورت کامل در مهلت باقیمانده دولت دهم تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: سایت شیخ صفی‌الدین اردبیلی تا هفته دولت و سایت شیخ حیدر مشگین‌شهر نیز با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان دولت دهم تکمیل شده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول