اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم خبر داد

درآمد 98 میلیارد تومانی گمرک قم در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان گفت: در 3 ماهه ابتدایی سال درآمد کل گمرکات استان قم به 98 میلیارد و 220 میلیون تومان رسیده است.

درآمد 98 میلیارد تومانی گمرک قم در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد ذاکری پنجشنبه شب در نخستین همایش نقش گمرک و اتاق بازرگانی که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در اتاق بازرگانی قم برگزار شد، به بیان گزارش عملکرد گمرک استان در سه ماه ابتدایی سال جاری پرداخت و اظهار کرد: در سه ماه ابتدایی سال درآمد کل گمرکات استان قم به 98 میلیارد و 220 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: از مجموع کل درآمد در این مدت، درآمد استانی مبلغ 290 میلیون تومان و سایر عوارض مبلغ 5 میلیارد و 460 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل گمرک استان قم با اشاره به اینکه در مدت یاد شده 15 هزار و 130 تن انواع کالاها از قبیل کفش، کتاب، فرش دستباف و... به ارزش 36 میلیون و 190 هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ارمنستان، ازبکستان و تاجیکستان صادر شده است تصریح کرد: این اجناس از لحاظ وزن 77 درصد و از نظر ارزش 58 درصد رشد داشته است.

ذاکری با تاکید بر اینکه در مدت یاد شده 18 هزار و 471 تن کالا به ارزش 98 میلیون و 232 هزار دلار از طریق گمرک سلفچگان به کشور وارد شده است اضافه کرد: همچنین در این مدت 3 هزار و 530 دستگاه خودرو از این گمرک ترخیص شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماه ابتدایی سال 17‌ هزار و 33 تن کالا به ارزش 168 میلیون و 791 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک سلفچگان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرک استان با تاکید بر اینکه در سال جاری 389 بسته به وزن 1132 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان و عراق به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و 6879 بسته به وزن 44 هزار کیلوگرم هدیه و سوغات و مطبوعات صادر شده است اضافه کرد: در سال 91 تعداد 27 فقره پرونده قاچاق به ارزش 4 هزار و 483 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است که 21 فقره پرونده به ارزش 4 هزار و 483 میلیون ریال مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و شش فقره پرونده مربوط به پرونده‌های زیر 10 میلیون ریال بوده است.

ذاکری با بیان اینکه در سال 90 رتبه پنجم در کشور از نظر سرانه درآمدی را بعد از هرمزگان، تهران، بوشهر و خوزستان کسب کردیم اظهار کرد: با توجه به اینکه استان دریا و مرز خشکی ندارد این رتبه بسیار قابل تقدیر است و چشم‌انداز خوبی را ترسیم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از نظر ترخیص خودرو چهارمین سال بود که رتبه اول را کسب کردیم اضافه کرد: در بحث آموزش در 31 استان با سرانه آموزش 200 ساعت جزو استان‌های برتر شدیم.

مدیرکل گمرک استان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای گمرک را اجرای طرح جامع گمرک دانست و تصریح کرد: از زمانی که حجت‌الاسلام موسی‌پور به سمت استانداری قم منصوب شد قطار توسعه به حرکت درآمد و گمرک نیز سوار بر این قطار شده است.

ذاکری با بیان اینکه تهیه طرح جامع کمرگ استان، تلاش برای امتداد خط ریلی از سرچشمه اصلی به منطقه گمرک و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از برنامه‌ها و اقدامات گمرگ در سال جاری است خاطر نشان کرد: اکنون دو هزار واحد تولیدی در قم در حال فعالیت هستند و با توجه به وضعیت تحریم‌ها، استفاده از بسته‌های حمایتی می‌تواند در رشد تولیدات آنها مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه قطعا تعامل خوبی با بخش خصوصی خواهیم داشت اضافه کرد: حرکت خوبی بین مدیران استان شکل گرفته و امیدواریم در استان کارگروهی از مدیران استان تشکیل شده تا چالش‌های اداری مانع فعالیت‌های تولیدکنندگان را بررسی کنند.

مدیر کل گمرک استان قم با تاکید بر اینکه نقش گمرک در بخش توسعه اقتصادی و تجارت بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: با توجه به شعار سال، همایش امروز را برگزار کردیم تا مزیت‌ها و بسته‌های گمرک ایران که در سال جاری تهیه و برنامه‌ریزی شده است را به اطلاع صنعتگران برسانیم.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول