اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیران و فعالان اقتصادی استان قم

همایش «نقش گمرک و اتاق بازرگانی» برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش نقش گمرک و اتاق بازرگانی با هدف بررسی راهکارهای پیشرفت در عرصه صادرات استان برگزار ‌شد.

همایش «نقش گمرک و اتاق بازرگانی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نخستین همایش نقش گمرک و اتاق بازرگانی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با همکاری گمرک استان قم و اتاق بازرگانی با حضور احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سیدرضا دهناد معاون برنامه‌ریزی استاندار قم و فعالان اقتصادی استان در سالن امام علی(ع) اتاق بازرگانی قم برگزار شد.

در این همایش پس از تلاوتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، یونس عالی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه وظیفه گمرک بسیار سخت است تصریح کرد: این نگاه سخت‌گیرانه ممکن است موجب مختل شدن چرخه اقتصادی کشور شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه استثنایی را در بخش تولید در استان شاهد هستیم اضافه کرد: اکنون فضای مطلوبی برای تجار و صنعتگران ایجاد شده است.

در ادامه مدیرکل گمرک استان قم ایراد سخنرانی کرد و ضمن ارائه عملکرد این نهاد در سه ماهه ابتدایی سال و سال گذشته اظهار کرد: در 3 ماهه ابتدایی سال درآمد کل گمرکات استان قم به 98 میلیارد و 220 میلیون تومان رسیده است.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای گمرک استان را عرضه طرح جامع گمرک دانست و تصریح کرد: از زمانی که حجت‌الاسلام موسی‌پور به سمت استانداری قم منصوب شد قطار توسعه به حرکت درآمد و گمرک نیز سوار بر این قطار شده است.

احمد ذاکری با بیان اینکه تهیه طرح جامع کمرگ استان، تلاش برای امتداد خط ریلی از سرچشمه اصلی به منطقه گمرک و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از برنامه‌ها و اقدامات گمرگ در سال جاری است خاطر نشان کرد: اکنون 2 هزار واحد تولیدی در قم در حال فعالیت هستند و با توجه به وضعیت تحریم‌ها، استفاده از بسته‌های حمایتی می‌تواند در رشد تولیدات آنها مؤثر باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود که وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی گمرک به مانعی برای تولید و تجارت تبدیل شده است خاطر نشان کرد: این موضع باید پیگیری و پیشگیری شود و البته دولت به خوبی وارد بحث گمرکات نشده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شعار سال باید کارها را در مبادی ورودی گمرک‌ها تسهیل کنیم اضافه کرد: رهبری سه سال پیش، تحریم‌ها را پیش‌بینی کرده و به مسئولان توصیه کردند تحریم‌ها را جدی بگیرند. 

معرفی بسته حمایتی گمرک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان و بررسی چالش‌ها و راهکارهای عرصه صادرات استان قم، تعامل هر چه بیشتر مسئولان دولتی و بخش خصوصی در راستای تحقق حمایت از تولید ملی،کار و سرمایه ایرانی، معرفی مزایای انجام تشریفات، صادرات، واردات و ترانزیت کالا از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، تبیین چشم‌انداز گمرک نوین، تشریح مزایای قانون امور گمرکی مصوب سال 1390 در تسهیل و روان‌سازی تجارت و...از محورهای برگزاری این همایش بود.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول