اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد

امدادرسانی به 120 خانوار آسیب دیده در سیل اخیر

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان از امدادرسانی جمعیت هلال احمر به 123 خانوار آسیب دیده از سیل در استان زنجان خبر داد.

امدادرسانی به 120 خانوار آسیب دیده در سیل اخیر

علی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: سیل اخیر که در شهرستان‌های ماهنشان، زنجان و طارم به وقوع پیوست به دلیل بارش شدید باران و طغیان رودخانه به 32 روستای خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان زنجان به 9 روستای در شهرستان ماهنشان، یادآور شد: در نخستین ساعات سیل امدادگران جمعیت هلال احمر به روستای علم‌کندی و خضر چوپان اعزام و امداد‌رسانی‌های لازم به افراد آسیب دیده انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآور شد: در پی اعزام نیروهای امدادی از مرکز استان به روستاهای حادثه دیده شهرستان ماهنشان و با اعلام مفقودشدن یک مادر و فرزند، دو تیم تجسس با همکاری جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی برای تسریع در امور جستجو مفقودین وارد منطقه شدند و پس از ادامه دو روز عملیات جنازه مادر پیدا و تحویل خانواده متوفی داد.

وی با اشاره به بارش سیل‌آسای روز دوم شهرستان زنجان و طارم خاطرنشان کرد:‌ سیل و آبگرفتگی در روستاهای شهرستان زنجان از جمله کوشکن، آقچه پیره و روستای ولیدر در شهرستان طارم به منازل روستائیان 50 تا 100 درصد خسارت وارد شد.

طاهری یادآور شد: در این حادثه در شهرستان طارم یک نفر مفقود شد که پس از دو روز جستجو در مسیر رودخانه پیدا و تحویل خانواده متوفی شد.

وی به امدادرسانی سریع و به موقع امدادگران جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: در پی وقوع سیل به 87 خانوار آسیب وارد شد و 23 تیم عملیاتی سیلاب به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به حضور 42 پرسنل امدادی، 108 امداد گر و 13 دستگاه آمبولانس تصریح کرد: 15 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، 17 دستگاه موتور پمپ و لجن کش در این عملیات استفاده شد.

وی به توزیع اقلام زیستی، مواد غذایی، چراغ والور، فانوس، پتو، موکت به 123 خانوار آسیب دیده خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای امدادرسانی به مردم صورت گرفت.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول