اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از خسارت سیل به ماهنشان

خسارت دیدگان سیل ماهنشان تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: به همه خسارت دیدگان در حادثه سیل اخیر مبلغ خسارت به صورت بلاعوض و همچنین در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.

خسارت دیدگان سیل ماهنشان تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در پی وقوع سیل در شهرهای مختلف استان زنجان، با برآوردهای صورت گرفته، بیشترین میزان خسارت در استان زنجان به شهرستان ماهنشان وارد آمده است.

در چند روز اخیر نیروهای جمعیت هلال احمر، اداره کل راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت بحران استان زنجان برای کمک رسانی به مردم این شهرستان اقدامات لازم را انجام دادند.

معاون عمرانی استاندار زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه خوشبختانه در سیل اخیر کمترین خسارت جانی به مردم وارد شده است، افزود: در این حادثه دو نفر از همشهریان از جمله یک مادر به همراه کودک خود جان خود را از دست داده است.

علی اکبر کریمی بر ضرورت اسکان سیل‌زده‌ها تاکید کرد و افزود: باید برای اسکان سیل زده‌ها تمهیدات لازم اندیشیده و به طور موقت چادر در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی روستاها به طور کامل و یا بخشی از آن تخریب شده است، گفت: در 20 روستا در بخش‌های کشاورزی، زیرساخت‌های برق، آب و گاز نیز خسارت وارد شده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: تا زمان اتصال آب بهداشتی قابل شرب به روستاهای حادثه دیده باید آب سالم و بهداشتی زیر نظارت علوم پزشکی به این مکان‌ها انتقال داده شود.

فرماندار ماهنشان نیز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه در سطح شهرستان ماهنشان به 20 روستا آسیب جدی وارد شده است، اظهار کرد: شش روستا نیز به طور کامل تخریب شده است.منصور محمد پور با بیان اینکه نبود وجود زیرساخت‌های لازم در این شهرستان موجب تخریب بخش‌های مختلف شهرستان شده است، افزود: در حال حاضر شهرستان نیاز جدی به احداث دیوارهای حفاظتی دارد.

وی احداث سیل بند و رسوب گیر و مطالعه اساسی در بخش آبخیزداری را از دیگر نیازهای ضروری شهرستان ماهنشان عنوان کرد و افزود: میزان خسارت در حادثه اخیر میلیاردها تومان برآورد شده که این خسارت‌ها در بخش‌های آب، برق، گاز و کشاورزی وارد شده است.

توزیع بسته‌های کمکی بین مردم حادثه دیده

سرپرست هلال احمر استان زنجان نیز از اعزام 10 دستگاه آمبولانس و خودروهای کمک‌دار سبک، 11 دستگاه لجن‌کش برای کمک رسانی به مردم شهرستان ماهنشان خبر داد و افزود: توزیع بسته‌های کمکی بین حادثه دیدگان از دیگر اقدامات هلال احمر محسوب می‌شود.

طاهری با اشاره به حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در روستای علم‌کندی یادآور شد: نیروهای جمعیت هلال احمر به نحو مطلوبی به مردم این شهرستان امداد رسانی کرده‌اند.

خسارت 10 میلیارد تومانی به راه‌های شهرستان ماهنشان

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی نیز خسارت وارده در بخش راه را 10 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: 90 کیلومتر از راه‌های منتهی به روستاهای حادثه دیده آسیب جدی دیده‌اند.

کلیم‌الله وثوقی با اشاره به خسارت جدی به 15 محور مواصلاتی حوزه شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: تا کنون محور منتهی به دو روستای شهرستان ماهنشان مسدود مانده است.

وی با اشاره به بازگشایی همه محورهای مواصلاتی استان زنجان در سیل اخیر خاطرنشان کرد: با به کارگیری 35 دستگاه ماشین‌آلات سنگین همه محورهای مواصلاتی شهرستان ماهنشان بازگشایی شده است.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون نیز علاوه بر 35 دستگاه 15 دستگاه ماشین‌آلات راه سازی نیز برای بهسازی راه‌های خسارت دیده منتهی به روستاهای سیل زده مشغول خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به تخریب 32 روستای توابع زنجان و ماهنشان یادآور شد: اقدامات لازم برای امداد رسانی به مردم در راه های استان انجام شده است.

همچنین طی بارندگی شدید و جاری شدن سیل اول مردادماه قسمت‌های مختلف دانشگاه زنجان دچار خسارت شد.

طی بارندگی شدید و جاری شدن سیل قسمت‌های مختلف دانشگاه زنجان دچار خسارت شد که براساس برآورد کارشناسان بالغ بر 7 میلیارد و 350 میلیون ریال است.

یادآور می شود، در این سیل به مزارع دانشگاه، باشگاه سوارکاری و فضای سبز خسارت وارد شده است.

شایان ذکر است حدود 32 طرح پژوهشی نیز در مزرعه تحقیقاتی که اغلب طرح‌های پایان نامه دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه بوده خسارت دیده است.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول