اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری مشگین‌‌شهر خبر داد

راه‌اندازی مرکز هشدار تگرگ و سیل در مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر گفت: در تلاش هستیم با اخذ اعتبار مورد نیاز مرکز هشدار تگرگ و سیل را در شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی کنیم.

راه‌اندازی مرکز هشدار تگرگ و سیل در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فضایل عزیزی صبح امروز در جلسه کارگروه مدیریت بحران در مشگین‌شهر اظهار داشت: این شهرستان با توجه به اینکه همه‌ساله در معرض آسیب‌ها و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی قرار دارد شایسته است با پیش‌بینی‌های لازم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با کمترین خسارات از بحران‌ها و حوادث احتمالی نیز گذر کنیم.

وی گام اول و موثر در این بخش را توجه به اصول پیشگیری، ارتقای آمادگی و مقابله با دامنه‌دار شدن تلفات و خسارات وارده از محل حوادث و اتفاقات ناگوار توصیف کرد و گفت: یکی از بهترین راه‌های مقابله با حوادث در کنار آگاهی‌بخشی به مردم حفظ آمادگی نیروهای امداد و نجات است تا به سرعت در محل حادثه حاضر شده و به اهالی آسیب‌دیده بدون فوت وقت امداد‌رسانی کنند.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر بیان داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما در بحث پیشگیری شناسایی نقاط آسیب‌پذیر شهرستان و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در راستای کاهش آثار بلایای طبیعی در منطقه است.

این مسئول جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه در حریم و بستر رودخانه، احداث دیوارهای سنگی در حریم رودخانه‌ها و همچنین آگاه‌سازی مردم برای حضور نیافتن در اطراف رودخانه‌ها در زمان وقوع سیلاب را کار ضروری و بسیار با اهمیت در پیشگیری از بروز حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی اعلام کرد.

عزیزی با بیان اینکه بیشترین حوادث غیرطبیعی مشگین‌شهر شامل تگرگ و بارش سیل‌آسای باران است، افزود: تگرگ و سیل همه‌ساله میلیاردها تومان به این شهرستان خسارت وارد می‌کند.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر موضوع بیمه کشاورزان و باغداران را یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه سودمند توصیف کرد و ابراز داشت: از تمام زارعان و باغداران و همچنین دامداران منطقه خواسته‌ایم در این پوشش بیمه‌ای مشارکت کرده و سهیم باشند.

این مسئول میزان خسارت وارده به باغات مشگین‌شهر را در اثر تگرگ و جاری شدن سیل بسیار هنگفت اعلام کرد و افزود: تاکنون با همکاری صندوق بیمه کشاورزی 14 میلیارد و 200 میلیون تومان غرامت به کشاورزان و باغداران خسارت دیده پرداخت شده است.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: با هدف حفظ و ارتقای آمادگی نیروهای امدادی برای حضور در صحنه‌های مختلف حوادث، مانور امداد و نجات شهریور ماه امسال در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از کشاورزان منطقه مهلت بازپرداخت بیش از 2 هزار فقره تسهیلات کشاورزی تمدید شده و در تلاش هستیم تا این استمهال دامنه‌دار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر در پایان سخنان خود ضرورت احداث پایگاه امداد و نجات شعبان و راهدارخانه مرادلو و تعیین حریم و بستر 16 رودخانه شهرستان مشگین‌شهر را از اقدامات اولویت‌دار مجموعه مدیریت بحران این شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول