اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار به بازسازی مناطق سیل‌زده زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: 50 میلیارد ریال اعتبار به منظور بازسازی مناطق آسیب‌دیده بر اثر سیل در استان زنجان اختصاص یافته است.

اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار به بازسازی مناطق سیل‌زده زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان زنجان اظهار داشت: واحدهای مسکن تخریب شده که در مسیر سیل قرار دارند، باید جابه‌جا شوند و در زمین جدیدی احداث شوند.

وی با اشاره به اینکه به منظور جابه‌جایی واحدهای مسکونی در روستاهای سیل دیده به مناطق امن زمین رایگان ارائه می‌شود، اضافه کرد: تامین زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات و مجوزها نیز صورت می‌گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه خانه‌های روستایی تخریب شده نیز باید بازسازی شوند، خاطرنشان کرد: تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی این واحدهای مسکونی نیز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی زیرساخت‌ها و نوسازی تاسیسات خسارت دیده از محل اعتبارات ستاد بحران استان و دستگاه اجرایی مربوطه تامین می‌شود، ادامه داد: در زمینه این اقدامات باید کار فنی و دقیقی صورت گیرد.

رئوفی‌نژاد با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای اولیه 43 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف در استان زنجان وارد شده است، تصریح کرد: به منظور بازسازی مناطق آسیب دیده و تعمیر زیرساخت‌ها 5 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: اعتبارات مورد نظر در مناطق آسیب‌دیده به تناسب خسارت وارد شده توزیع می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه به واحدهای اقتصادی از جمله واحدهای دامداری و کشاورزی که بر اثر سیل اخیر خسارت دیده‌اند تسهیلات پرداخت می‌شود، یادآور شد: به هر تعداد از این واحدها تسهیلاتی با عنوان خرید دام ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر استمحال همه واحدهای خسارت دیده بر اثر سیل خاطرنشان کرد: استمحال این واحدها از مصوبات جلسه است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه حداکثر در یک هفته آینده باید خسارت‌هایی که در تعهد بیمه است، به خسارت‌دیدگان سیل در استان زنجان پرداخت شود، ادامه داد: به افراد آسیب‌دیده که بیمه نیستند، نیز کمک‌هایی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: به افرادی که خودروی آنها بر اثر سیل رخ داده از بین رفته است نیز وام خرید خودرو ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول