اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته برنامه‌ریزی ستاد کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری:

بانک اطلاعات دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‎شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته برنامه‌ریزی ستاد کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی دفاع مقدس در این استان خبر داد.

بانک اطلاعات دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده ظهر امروز در نشست ستاد کنگره شهدای این استان اظهار داشت: در راستای برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان که در سال آینده برگزار می‌شود در کمیته برنامه‌ریزی، بودجه، تشکیلات و مالی این ستاد برنامه‌های پیشنهادی خوبی ارائه شده که با تصویب این برنامه‌ها برای اجرا به طور جدی در دستور کار کمیته قرار می‌گیرند.

وی افزود: در همین راستا در این کمیته 161 برنامه با اعتباری افزون بر 16 میلیارد تومان برای برگزاری کنگره شهدای استان پیش‌بینی شده است.

فروزنده جمع‌آوری تمام اسناد و مدارک مربوط به شهدا و رزمندگان این استان را از مهمترین این برنامه‌ها برشمرد و گفت: جمع‎آوری اسناد و مدارک به همراه آثار به جای مانده از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و تهیه آلبوم عکس این دلاورمردان از مهمترین برنامه‌های این کمیته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: طراحی و ساخت تندیس‌های سرداران شهید استان از دیگر این برنامه‌هاست که این تندیس‌ها در نقاط مختلف استان مستقر و نصب خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ساخت نماد رزمنده و نماز، نماد امام و مقاومت مردم، ایثار و شهادت، نماد ظهور، شهدای جاویدالاثر، نماد بمباران شهرکرد، نماد اعزام رزمندگان به جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس و ساخت نماد جوان‌ترین و پیرترین شهید استان از جمله نمادهایی است که پس از طراحی و ساخت در میادین و مراکز مختلف استان نصب می‌شوند.

فروزنده از راه‌اندازی سایت دفاع مقدس این استان خبر داد و گفت: راه‌انداری بانک اطلاعاتی دفاع مقدس و سایت اینترنتی کنگره سرداران شهید استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این کمیته است که تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تالیف کتاب‌های فرهنگی و علمی، نامگذاری شهرک‌ها، خیابان‌ها و روستاهای جدید با عنوان دفاع مقدس، نصب تمثال‌هایی از شهدای استان در ورودی شهرها و تهیه تقویم تاریخی استان متناسب با دفاع مقدس از دیگر این برنامه‌هاست.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی ستاد کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری بر ضرورت اجرای برنامه‌های اثرگذار و پرمخاطب در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، ساخت انیمیشن و تهیه دفترچه خاطرات شهدای استان گام مهمی در این راستا برداریم.

فروزنده خاطرنشان کرد: آن چه در تدوین و اجرای این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است، اثرگذاری آن‌ها است که تلاش می‌شود برنامه‌های اثرگذار و مردمی در اولویت باشند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول