اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعید قاسمی:

چهره واقعی دوران دفاع مقدس نشان داده شود

خبرگزاری فارس: یک رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: رسانه‌ها بنا ندارند تاریخ واقعی جنگ را برای مردم مطرح کنند و باید از پستوی این‌گونه جلسات به واقعیت‌ها پی ببریم.

چهره واقعی دوران دفاع مقدس نشان داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان عضو جبهه پایداری با اشاره به غزوه بدر، به توضیح تاریخ وقوع این غزوه و چگونگی آن پرداخت و اظهار داشت: ما باید از دشمنان خود اطلاعاتی کامل داشته باشیم، چراکه اگر اطلاعاتی نداشته باشیم نمی‌توانیم رکب بزنیم،‌ از همان دست‌ رکب‌هایی که یک نفر را درونشان نفوذ داده و تمام اطلاعاتشان را بیرون بیاوریم.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به تاثیر عمیق و ماندگار جنگ بدر گفت: در جنگ بدر مسلمانان تجهیزات و خلوص خوبی داشتند و با داشتن اطلاعاتی کامل از دشمنان، پیروزی بزرگ و شیرینی کسب کردند که تاثیری عمیق و ماندگار داشت و این پیروزی به دلیل درک حرف‌های رسول‌الله (ص) و عمل به آنها بود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد رسانه‌ها بنا ندارند تاریخ واقعی جنگ را برای مردم مطرح کنند و ما باید از پستوی این جلسات به واقعیت‌ها پی‌برده، به زخم‌های بزرگ برسیم و آنها را ترمیم کنیم و به سمت آینده برویم.

قاسمی با بیان اینکه شکست و پیروزی تجارب ارزشمندی است، گفت: اگر از هر شکست و پیروزی یک تجربه کسب نکنیم به ‌یقین در سنوات آتی باز نیز آن را تجربه کرده و از همان سوراخ گزیده می‌شویم.

وی با اشاره به شکست پیامبر اکرم (ص) در جنگ احد گفت: شکست رسول اسلام (ص) در احد واقعیتی تلخ اما عبرت‌آموز است که باید همگی آن را بپذیریم و قبول کنیم که رسول‌الله (ص) با تمام بزرگی و عظمتشان در احد شکست خوردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: اشاره به جنگ احد به‌ دلیل همزمانی این ایام با ایام پذیرش قطعنامه است که اگر از هر رزمنده دلسوخته دوران دفاع مقدس سؤال کنیم این تاریخ و زمان رحلت امام (ره) را بدترین روزهای عمر خود می‌داند، هر کس از رزمندگان که یک‌ جو همیت دارد، این دو تاریخ را در کل زندگی به ‌عنوان شکستی جبران‌ناپذیر می‌داند.

وی پذیرش قطعنامه را مانند بسیاری از رویدادهای سال‌های جنگ، به‌ دلیل گوش ندادن و درک نکردن فرمان‌های ولی‌فقیه زمان، عنوان و تصریح کرد: بعد از قبول قطعنامه عده‌ای مدام به امام (ره) گفتند با این تفکر دائم باید با کشورهای مختلف بجنگیم.

قاسمی تصریح کرد: اینکه مدام می‌گویند جنگ هشت ‌ساله ایران و عراق یک دروغ بزرگ است، اگر روزی خدا توانایی بدهد باید هر جا فریاد بزنیم که این مسائل که در مورد جنگ مطرح می‌شود دروغی بزرگ است، اینها را می‌گویند و رواج می‌دهند که قد و قواره شهدای ما را بشکنند.

وی اضافه کرد: ما در زمان جنگ از 18 ملیت اسیر گرفتیم، اگر جنگ ما با عراقی‌ها بود باید تنها عراقی اسیر می‌کردیم، این مدل تعریف از جنگ تحریفی است که اصلاحیون و کسانی‌که بانی قطعنامه بودند، از جنگ ارائه داده‌اند.

وی ادامه داد: این‌گونه نشان دادند که این عراقی که شما هشت‌ سال با آن جنگیدید و قطعنامه را پذیرفتید، ظرف 25 روز آمریکا آن را جمع کرد، پس چرا می‌گویید حالا می‌خواهید با آمریکا مچ بیندازید، این تعریف از جنگ را همین رادیو و تلویزیون ما رواج داده و بچه‌های ما امروز باور کرده‌اند که ما با عراقی جنگیده‌ایم که نمی‌تواند خودش را جمع کند.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تاریخ جنگ توسط عده‌ای "اصلاحیون" تحریف شده و صدا و سیما نیز طی سال‌های گذشته تاکنون همین تاریخ را به ‌عنوان واقعیت‌های دفاع هشت‌ساله رزمندگان اسلام، به مردم منتقل کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایران یک‌شبه صد جبهه ایجاد می‌شود و یک‌شبه همگی آن جبهه‌ها فرو می‌پاشد، افزود: برای اینکه در این ازدحام گول نخوریم و دچار تزلزل نشویم، باید ریشه خود را بر ستون‌های محکمی بنا کنیم.

قاسمی اضافه کرد: تجربه سه ‌دهه نگهداشتن یک قیام الهی که به جرات می‌توان گفت بعد از قیام رسول‌الله (ص)، آرزوی تمام ائمه و امامان برپایی آن و ایجاد حکومت عدل، سردادن شعار عدالت و دفاع از مظلومان و مستضعفان در اقلیم و فرااقلیم خود بوده، کاری بسیار بزرگ است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جنگ احد، دلیل شکست مسلمانان را غفلت تاکتیکی و گوش ندادن رزمندگان به صحبتهای پیامبر (ص) دانست و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز هر جا عقب‌نشینی کردیم علتش گوش ‌ندادن به حرف‌های ولی‌فقیه بود.

این رزمنده سال‌های دفاع مقدس قبول قطعنامه را به قبول زهرنامه تعبیر و آن را یک عقب‌نشینی به ‌دلیل نافرمانی سیاسیون و نظامیون وقت توصیف و تصریح کرد: ظرف 15 روز تصمیمات آنچنان شد و امام (ره) که حاضر نبودند از تصمیمات قاطعانه خود در هیچ زمانی عقب‌نشینی کنند، چنین تصمیمی گرفتند و گفتند از نوشیدن زهر برایم تلخ‌تر است.

وی درپایان گفت: در پشت پذیرش قطعنامه توسط حضرت امام (ره) دست نظامیون و سیاسیون وقت پنهان بود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول