اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی:

523 هکتار سکونتگاه غیررسمی در بجنورد شناسایی شد

خبرگزاری فارس: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: 25 سکونتگاه غیر رسمی با مساحت 523 هکتار در بجنورد شناسایی شده است.

523 هکتار سکونتگاه غیررسمی در بجنورد شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان‌شمالی، روزبه دادجو اظهار کرد: به دلیل اینکه این مناطق در داخل محدوده شهر بوده است، کار ساماندهی آن طی یک تفاهم مشترک بین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی وقت، استانداری و شهرداری مرکز استان آغاز شد و اعتباراتی نیز به شکل شرکت توسط این سه بخش تأمین شد تا برای بهسازی هزینه شود.

وی اضافه کرد: در سال 89 این اعتبار، دو میلیارد و 500 میلیون ریال بود و امسال قرار است که 10 میلیارد ریال برای این مناطق از سوی شرکت عمران و بهسازی کشور هزینه شود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی با بیان اینکه طی تفاهم نامه منعقد شده، سهم استانداری خراسان‌شمالی و شهرداری بجنورد نیز هر یک 10 میلیارد ریال تعیین شد، اظهار کرد: در مجموع 30 میلیارد ریال به این مناطق اختصاص یافت که شهرداری این اعتبار را هزینه کرده است.

وی در ادامه از الحاق منطقه احمدآباد به مساحت 25 هکتار به محدوده شهر بجنورد خبر داد.

دادجو تصریح کرد: احمدآباد چون در خارج از محدوده شهر بود نمی‌توانستیم آن را به عنوان سکونتگاه غیررسمی معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: در سفری که به تازگی معاون وزیر راه و شهرسازی به استان داشت، وی از نزدیک از این منطقه بازدید کرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: در نشستی که شورای عالی معماری و شهرسازی برگزار کرد، با الحاق این منطقه به بجنورد به مساحت 25 هکتار موافقت و مقرر شد طی شش ماه طرح ساماندهی و

خدمات‌رسانی به آن آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تهیه طرح ساماندهی آن در دست انجام است و در مهلت مقرر برای خدمات رسانی به اهالی احمدآباد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول