اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور خبر داد

3 سکونت‌گاه غیر رسمی شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگاور گفت: 3 سکونت‌گاه غیر رسمی در شهرستان کنگاور، برای توانمند سازی شناسایی شده است.

3 سکونت‌گاه غیر رسمی شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار فارس از کنگاور حشمت الله عزیزی در جلسه توانمند سازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی اظهار کرد: محله‌های باغ جمیله، پاشا خانی و خرمن‌جا، سه محله‌ای هستند که در مرحله اول به‌عنوان مناطق آزمایشی برای اجرای طرح توانمند سازی در نظر گرفته شده‌اند.

عزیزی با اشاره به اینکه مبلغ یکصد و پنجاه میلیارد ریال برای اجرای طرح توانمند سازی در شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده، بیان داشت: 50 میلیارد ریال از این مبلغ در سفر مقام معظم رهبری تأمین اعتبار شده و مابقی نیز توسط شهرداری‌ها و منابع استانی قابل تأمین می‌باشد.

وی تصریح کرد :سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، طیفی از ساخت و سازهای پر تراکم و غیرمتعارف‌اند که با منظره بد، خیابان‌ها و کوچه‌های باریک، عدم برخورداری لازم از امکانات و تأسیسات خدمات شهری و با آسیب پذیری بالا در برابر حوادث طبیعی ساخته شده‌اند.

فرماندار کنگاور افزود: در سند توانمند سازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، از بستر سازی برای ارتقا شرایط محیطی مناسب برای رشد، سلامتی، امنیت، امید، ایمان و کرامت انسانی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی به‌عنوان هدف مهم این سند یاد شده است.

عزیزی تأکید کرد: زمینه سازی برای احداث مسکن مناسب، خدمات پایه و زیربناها در حد استطاعت و دسترسی گروه‌های کم درآمد به فضای رسمی شهری از دیگر اهداف مورد اشاره در این سند است.

وی خاطر نشان کرد: زمینه سازی برای بهره‌مندی از امتیازات شهری و تعمیق فرهنگ شهری برای ساکنان این سکونت‌گاه‌ها به‌همراه مشارکت همه جانبه آنها در تصمیم گیری‌ها و اقدامات محلی؛ یکی دیگر از هدف‌های توانمند سازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است.

دراین جلسه مقرر شد، ادارات ذیربط در شهرستان، حداکثر ظرف مدت یک هفته، طرح‌های قابل اجرای خود در این مناطق را برای پیگیری از طریق مراجع استانی به فرمانداری شهرستان ارائه دهند.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول