اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه از سکونت‌گاه‌های غیررسمی شیراز بازدید کرد

خبرگزاری فارس: پروژه‌های توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر شیراز، مورد بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

معاون وزیر راه از سکونت‌گاه‌های غیررسمی شیراز بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد کیانپور بعد از ظهر امروز در ابتدای بازدید از این پروژه‌ها بر لزوم تسریع اجرای آن‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا پروژه‌های کتابخانه، فرهنگ‌سرا و کارگاه اقتصادی مشاغل خانگی سهل‌آباد، مدرسه راهنمایی 9 کلاسه سهل‌آباد، پروژه 139 واحدی مسکونی آستانه مهندسین، پروژه مسکونی و تجاری هجرت و... را هرچه سریع‌تر به اتمام برساند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به محلات مصوب سکونت‌گاه‌های غیررسمی شیراز اشاره کرد و ابراز داشت: 40 پهنه از سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهر شیراز شناسایی شده که از این 40 پهنه 10 محله اولویت‌دار مطالعه و به تصویب ستاد استانی توانمندسازی رسیده‌اند.

کیانپور ادامه داد: از این محلات، سه محله (کتس بس، سعدی، سهل‌آباد) به عنوان پایلوت برای انجام برنامه‌ها انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه پروژه‌های توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در مدت کمتر از یک سال رایزنی‌های مناسبی با دستگاه‌های بهره‌بردار و ساکنان در سه محله انتخاب شده، انجام شد و مشارکت‌های گوناگونی در حیطه وظایف آن‌ها از جمله تامین زمین در بخش کالبدی و اجرای برنامه‌های آموزشی با رویکردهای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و... صورت پذیرفت.

در ادامه جواد طالبان مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان فارس نیز گفت: براساس مذاکرات صورت پذیرفته ساخت کارگاه‌های اختصاصی مستقل، نمازخانه و کمک به احداث پارک فضای سبز در محله سهل‌آباد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شده است که 7هزار مترمربع زمین نیز توسط شهرداری تحویل داده شود و پس از برآورد از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی، کتابخانه‌ای در محله مهدی‌آباد (کتس بس) نیز احداث شود.

به گزارش فارس، اسکان غیررسمی، نوعی سکونت در فضای شهری است که در تمام ابعاد  اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کالبدی و...  با سایر انواع سکونت موجود در شهر تفاوت‌های اساسی را نشان می‌دهد.

مسکن غیرمعمول، خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و باریک، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی، فزونی و تراکم جمعیت، فقر فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌پذیری بالا در برابر حوادث طبیعی، سطح پایین برخورداری از امکانات و تسهیلات زندگی، عدم برخورداری لازم از امکانات، تاسیسات و خدمات شهری، اشتغال غالب در مشاغل غیررسمی، تصرف و عدم مالکیت قانونی بر زمین و ... از ویژگی‌های اسکان غیررسمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول