اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:

وسعت سکونتگاه‌های غیر رسمی زاهدان 1260 هکتار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: وسعت سکونتگاه‌های غیر رسمی زاهدان، هزار و 260 هکتار در قالب 11 محله است.

وسعت سکونتگاه‌های غیر رسمی زاهدان 1260 هکتار است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مجید کیانپور عصر امروز در نشستی با شهرداران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از این تعداد 11 محله، شش محله مورد هدف قرار دارد که وسعت آنها جمعاً 230 هکتار است.
وی افزود: 22 پروژه بافت فرسوده در قالب 9 سر فصل کاری در زاهدان در دستور کار قرار دارد که اکثر آنها به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تاکنون 20 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.
کیانپور خاطرنشان کرد: در بازدید از پروژه‌های سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده شهر زاهدان در مناطق سیک سوزی، شیرآباد و... شاهد بودیم که با تلاش شرکت عمران و مسکن سازان سیستان و بلوچستان، مدرسه راهنمایی، مرکز بهداشتی و درمانی، فرهنگسرا و... احداث شده که به توانمند سازی منطقه بسیار کمک کرده است.
وی با بیان اینکه 44 هزار هکتار مساحت مکان‌های غیر رسمی در کشور است، عنوان داشت: از سال 85 تاکنون 130 میلیارد تومان در قالب 77 پروژه در چند شهر کشور، طرح‌های بهسازی و نوسازی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: قسمت بیشتر این اعتبارات (80 درصد) از محل ملی و 20 درصد از ردیف اعتبارات استانی هزینه شده است.
کیانپور افزود: در دو شهرستان زابل و چابهار در قالب 13 محله و به وسعت 874 هکتار سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد.
وی گفت: در شهرستان زابل مطالعات بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در قالب پنج محله و حدود 218 هکتار مساحت وجود دارد که تا پایان امسال بهسازی و نوسازی آنها اجرایی می‌شود.
مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: در سطح سیستان و بلوچستان مساحت بافت‌های فرسوده 2 هزار و 500 هکتار است.
مسعود مالکی بیان کرد: احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری علاوه بر زیباسازی منطقه، موجب رونق، توسعه و ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی مناطق می‌شود.
وی اضافه کرد: با همکاری‌های انجام شده در بحث استانی، تسهیلات بسیار خوبی به بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یافته به طوری که بخشی از بافت‌های فرسوده تبدیل به مسکن مهر شده است.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرها، نقاط جرم‌خیز هر منطقه است.
محمدرضا خوش‌نظر افزود: هم اکنون جمعیت قابل توجهی در سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر زاهدان مستقر هستند.
وی عنوان داشت: سطح درآمد و اقتصاد مردم استان بسیار پایین است و این امر موجب شده شهرداری‌ها در وصول مطالبات خود دچار مشکل شوند.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان سیستان و بلوچستان یادآور شد: شهرداری‌های سیستان و بلوچستان برای انجام وظایف و اقدامات مورد تعهد نیازمند کمک و مساعدت دولت هستند.
شهرداران استان سیستان و بلوچستان در ادامه این جلسه به بیان مشکلات شهری حوزه کاری خود پرداخته که معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در زمینه رسیدگی به مشکلات شهرداری‌ها قول مساعد داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول