اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

بهبود سکونتگاه‌های غیر رسمی اصفهان 10میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: در حالی طی سال جاری کمتر از یک میلیارد برای توانمند سازی و بهبود سکونتگاه‌های غیر رسمی اصفهان اختصاص یافته که بنا بر اعلام مشاور باید سالانه 10 میلیارد تومان در این خصوص در استان هزینه شود.

بهبود سکونتگاه‌های غیر رسمی اصفهان 10میلیارد تومان بودجه می‌خواهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال الدین صمصام شریعت، ظهر امروز در نخستین جلسه توانمندسازی و بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استانداری اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی به مناطق حاشیه و محروم شهرها گفته می‌شود که ساخت و سازهای غیرمجاز در آن صورت می‌گیرد، اظهار داشت: وجود این سکونتگاه‌های غیر رسمی سبب بروز مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای شهرهای مادر می‌شود.
وی افزود: باید عواملی را که باعث جلوگیری از ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌شود شناسایی کرده که تحقق این امر نیاز به صرف هزینه است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه میزان اعتبار تخصیص یافته برای بهسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی استان اصفهان بسیار کم است، گفت: نخستین پروژه توانمندسازی بافت سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر اصفهان ساخت ورزشگاه امام خمینی (ره) در منطقه زینبیه در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع است.
وی به آغاز اجرای طرح‌های مرکز بهداشت منطقه باطان با اعتبار بالغ بر 350 میلیون تومان و احداث زمین ورزشی ارزنان با اعتبار 520 میلیون تومان در شهر اصفهان نیز اشاره کرد و ادامه داد: این دو پروژه باید تا پایان تیرماه سال 91 به اتمام برسد.
صمصام شریعت  بیان کرد: مشاوران اجرای این پروژه،اعتبار مورد نیاز را سالیانه 10 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند در حالی‌که تنها 920 میلیون تومان تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: از مسئولان تقاضا داریم تا اعتبار بهسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرهای کاشان، خمینی شهر و نجف آباد نیز تأمین شود تا هرچه زودتر پروژهای تصویب شده وارد مرحله اجرایی شود.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون باید روستاهای با جمعیت بالای 3 هزار و 500 نفر به شهر تبدیل شود، گفت: ما هنوز در استان اصفهان روستاهایی با جمعیت 7 هزار نفر داریم که به شهر تبدیل نشده‌اند.
وی با بیان اینکه اصفهان 10 درصد بافت فرسوده کشور را در خود جای داده است ،اضافه کرد: 7 هزار هکتار بافت فرسوده در اصفهان موجود است که می‌طلبد اصفهان از اعتبارات ملی مناسب‌تری برخوردار شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول