اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم:

5 میلیون نفر در کشور ساکن سکونت‌گاه‌های غیر رسمی هستند

خبرگزاری فارس: معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: 44 هزار هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی در کشور وجود دارد که 5 میلیون نفر ساکن آن هستند.

5 میلیون نفر در کشور ساکن سکونت‌گاه‌های غیر رسمی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسن بهشتی پیش از ظهر امروز در کارگاه ملی توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در مورد سکونت‌گاه‌های غیر رسمی سه دیدگاه‌ تخریب، کتمان و توانمندسازی وجود دارد که بهترین گزینه آن توانمند‌سازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است.
وی خاطرنشان کرد: در دهه‌های گذشته توانمند‌سازی این‌ سکونت‌گاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... را به همراه داشته است.
 معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم از وجود 44 هزار هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی در کشور خبر داد و گفت: در این سکونت‌گاه‌ها پنج میلیون نفر ساکن هستند.
بهشتی در رابطه با بافت‌های فرسوده بیان داشت: 72 هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که 8 میلیون و 500 هزار نفر در این بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.
وی عنوان داشت: افرادی که در این سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی‌ می‌کنند افرادی جوان، پر انرژی و نیروی کار هستند که معمولا به شغل‌های کاذب روی می‌آورند که اگر خوب هدایت نشوند سبب به وجود آمدن پدیده‌های اجتماعی غیر قابل جبران می‌شوند.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: در استان قم 17 محله شناسایی شده است که دارای سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است که در پنج محله از این محل‌های شناسایی شده اقداماتی به منظور افزایش رفاه اجتماعی و رفع محرومیت‌ها انجام شده و در حال انجام است.
بهشتی با بیان اینکه شهرگرایی به مراتب دارای اهمیت بیشتر از سوی ساکنان این مناطق است تا شهرنشینی، عنوان داشت: باید کالبد این محله‌ها را درست و آنها را ساماندهی کنیم چرا که در حال حاضر در این محل‌ها امکانات بهداشتی، آموزشی،‌ فرهنگی و ورزشی بسیار کم بوده و یا وجود ندارد.
وی گفت: 80 درصد سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مسکونی است در حالی که در هر شهری 50 درصد آن کاربرد شهری، 25 درصد معابر و مابقی مربوط به خدمات شهری می‌شود.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه به طور عمده تراکم نفر به هکتار در کشور 50 نفر است،‌ تصریح کرد: بین 250 تا 280 نفر در هر هکتار از سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی ‌می‌کنند در حالی که این سکونت‌گاه‌ها دارای حداقل نیازهای خدماتی و رفاهی هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول