اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رشت:

تنگناهای سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: تنگناها و معضلاتی که در راه رسیدن به وضعیت مطلوب در سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد باید شناسایی و راهکار ارائه شود.

تنگناهای سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نصرالله مولایی عصر امروز در جلسه راهکارهای مواجهه با پدیده حاشیه‌نشینی با رویکرد توانمندسازی اظهار کرد: رشد فزاینده سکونتگاه‌های نابسامان شهری در کشورهای در حال توسعه و نیز گسترش فقر و بیکاری ناشی از آن موجب شده تا سازمان ملل با همکاری بانک جهانی کمک‌های مالی زیادی برای توانمندسازی این سکونت‌گاه‌ها را تقبل کند.

وی، افزود: ایران از جمله کشورهایی است که به دلیل تمرکز تمام خدمات رفاهی در کلانشهرها به گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی دامن زده است که البته در سال 82 برای نظارت و مدیریت بر وضعیت این سکونت‌گاه‌ها سند توانمندسازی توسط هیئت وزیران و با مشارکت بانک جهانی تصویب شد.

این استاد دانشگاه، رویکرد توانمندسازی و اهداف و انگیزه‌های این رویکرد را نقطه عطف مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: تنگناها و معضلاتی که در راه رسیدن به وضعیت مطلوب در سکونت‌گاه‌های غیررسمی وجود دارد باید شناسایی شود.

وی افزود: با ملموس شدن هر چه بیشتر این معضلات به منظور کردن برطرف آنها راهکارهای عملی در این زمینه ارائه می‌شود.

کارشناس حقوق دانشگاه آزاد نیز در جلسه مذکور به پیشگیری از جرم و اشتغال و نقش آن در نظم و امنیت اشاره کرد و گفت: از گذشته‌های دور بشر برای برقراری نظم و امنیت در جامعه و محیطی که در آن زندگی می‌کرد تلاش کرد با توسل به شیوه‌های مختلف از بروز جرایم و هرگونه اقدامی که نظم جامعه را به خطر بیندازد جلوگیری کند.

حامد دل‌شاه، با بیان اینکه با توجه به اعمال مجازات‌های سنگین و خشن از میزان جرایم در جوامع کاسته نشد، افزود: با الهام از اندیشه‌های اندیشمندان و مصلحان، دولت‌ها با لحاظ کردن تدابیر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، از تدابیر پیشگیری غیرکیفری نیز برای کاهش جرایم و جلوگیری از تکرار جرم بهره بردند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول