اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

سکونتگا‌ه‌های غیر رسمی خراسان‌رضوی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی بر ضرورت ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی استان تاکید کرد و گفت: بر این اساس سکونتگاه های غیر رسمی خراسان‌رضوی ساماندهی می‌شود.

سکونتگا‌ه‌های غیر رسمی خراسان‌رضوی ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، سعید حسین‌پور با اشاره به کثرت سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهایی هم‌چون مشهد، سبزوار و نیشابور اظهار کرد: در حال حاضر 24 درصد از جمعیت شهر سبزوار در سکونتگاه‌های غیر رسمی سکونت دارند و این شهرستان پس از مشهد دارای بالاترین تعداد این سکونتگاه‌ها در استان است.

وی از موضوع توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی به‌ عنوان امری فرابخشی یاد و تصریح کرد: هر چند نقش دستگاه‌هایی هم‌چون شهرداری و راه و شهرسازی در این زمینه پررنگ‌تر به نظر می‌رسد اما حل آن، بدون تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی از عهده چند اداره خاص، خارج است.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی یادآور شد: خدمات‌دهی به ساکنان این مناطق نباید به گونه‌ای انجام شود که زمینه تشویق به مهاجرت را برای سایرین فراهم آورد.

حسین‌پور با اشاره به تصویب اختصاص بیش از 50 هکتار زمین به استان برای جابه‌جا کردن حاشیه‌نشینان شهر مشهد اظهار داشت: این مصوبه که به دلیل ملاحظات قانونی جزو تصمیمات اجرا نشده هیئت دولت در استان محسوب می‌شود که در دور چهارم این سفرها مورد تاکید مجدد دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: دولت برای تسریع در تحقق این امر یعنی ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی با اختصاص مبلغ 12 میلیارد ریال موافقت کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم اختصاص این اعتبار در سال 91 از سوی وزارت راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: شهرهای کاشمر، تربت‌حیدریه، مشهد، نیشابور و سبزوار مشمول این مصوبه می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول