اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

تسهیل در خدمات‌رسانی به بهبود وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود، شناسایی اولویت‌ها و تسهیل در خدمات‌رسانی به محلات به بهبود وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی بندرعباس کمک می‌کند.

تسهیل در خدمات‌رسانی به بهبود وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی هرمزگان که با محوریت تصمیم‌گیری برای محله‌های حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده برگزار شد، اظهار داشت: اگر این امر را بپذیریم که یکی از نیازهای توسعه، برقراری امنیت پایدار در تمامی وجوه است، باید برای دستیابی به این مهم در قدم نخست به نقش مردم محلات آسیب‌پذیر و سکونتگاه‌های غیررسمی در تامین امنیت محل زندگی‌شان، نگاه داشته باشیم.

وی افزود: نگاه راهبردی در راستای دستیابی به امنیت پایدار همواره باید متوجه نقش محلات در تامین امنیت پایدار و همه‌جانبه باشد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های محله‌ و محله‌ای می‌تواند نقشی مهم را در تامین امنیت پایدار داشته باشد.

وی اضافه کرد: در واقع می‌توان گفت، ذکر بهانه‌هایی در باب کمبود امکانات و مباحث مالی و اعتباری در حوزه‌های اجتماعی بعضا به معنای "فرار رو به جلو است" چرا که معتقدیم می‌توان با وجود ظرفیت‌های موجود نیز در محلات مذکور و طراحی‌های نرم‌افزاری در مبحث امور فرهنگی و اجتماعی و حتی ورزشی کارهای قابل توجه و کاربردی انجام داد تا از این طریق بر روی جوانان تاثیرات مطلوب گذاشت.

رئیس شورای تامین هرمزگان ادامه داد: از 13 منطقه و محله آسیب‌دیده و دارای سکونت غیر رسمی در بندرعباس وضعیت پنج محله در مباحث مختلف از جمله امنیتی حاد و خاص است.

وی تاکید کرد: تسهیل مشارکت ساکنان محله، استفاده از ظرفیت‌های موجود، شناسایی اولویت‌ها، تسهیل در خدمات‌رسانی به محلات و ارتقا و توسعه فرهنگ شهرنشینی در محلات آسیب‌پذیر و سکونتگاه‌های غیر رسمی بندرعباس به بهبود وضعیت محلات یاد شده کمک می‌کند.

استاندار هرمزگان خواستار توجه بیشتر به مبحث حرفه‌آموزی و توانمندی‌سازی ساکنان مناطق حاشیه‌ای و سکو‌نتگاه‌های غیر رسمی در بندرعباس و سایر شهرهای استان شد و گفت: هر چند در این زمینه فعالیت‌های صورت گرفته است اما باید به این امر به عنوان موضوعی کلیدی در توانمندی‌ افراد نگاه شود.

عزیزی اضافه کرد: باید در کنار حرفه‌آموزی و ارتقای سطح بهداشتی و سلامت مسئولان مربوطه، با طی برنامه‌های اجتماعی قوی زمینه افزایش خود انظباطی را در محله‌های آسیب‌پذیر و غیررسمی فراهم آورند.

وی گفت: همچنین باید با مدنظر داشتن اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت اعتماد مردم این‌گونه محلات را به طرح‌ها ارتقا داد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اعتمادسازی مهم‌ترین نقش را در موفقیت و کاربردی شدن برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر و بافت‌های فرسوده دارد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول