اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هواشناسی اردبیل هشدار داد

امکان وقوع سیلاب در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: هواشناسی اردبیل درباره امکان وقوع سیلاب در بعضی نقاط این استان هشدار داد.

امکان وقوع سیلاب در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره هواشناسی اردبیل، اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای درباره وقوع ناپایداری‌های رگباری و به‌دنبال آن بروز پدیده سیلاب در بعضی از نقاط مستعد این استان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی نشانگر نفوذ جریان‌های ناپایدار سطوح میانی جو و همراهی آن با تغییرات فشار در سطح زمین است که اثرهای آن به شکل وقوع رگبار و رعد و برق به خصوص در ساعات عصر و اوایل شب در اکثر نقاط استان اردبیل به‌ویژه در مناطق کوهستانی و مرکزی این استان پدیدار خواهد شد.

کارشناسان هواشناسی اردبیل با اشاره به شکل‌گیری سریع و شدید ابرهای همرفتی و جوششی ناشی از شرایط دینامیکی حاکم بر جو این استان و نیز با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و خشکی زمین‌ها و کندی نفوذ آب‌های سطحی به درون زمین اعلام کرده‌اند امکان وقوع سیل پس از بارش‌های رگباری در نقاط مستعد و کوهستانی این استان و سیلابی شدن رودخانه‌ها در سه روز آینده وجود دارد.

این اداره خواستار رعایت جوانب ایمنی و خودداری افراد به‌خصوص مسافران تابستانی از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و در مسیر مسیل‌ها به‌خصوص حین و پس از بارش‌های رگباری شده است.

روز گذشته آسمان اردبیل به تدریج با تشکیل سریع ابرهای طوفان‌زا موسوم به cb در حال تمام ابری شدن بود.

پیش‌بینی شده است: که شرایط ناپایدار جوی تا اواخر سه شنبه هفته جاری در استان اردبیل همراه با کاهش نسبی دمای هوا ادامه داشته باشد.

اردبیل از شهرستان‌های بسیار سردسیر ایران است و از شرایط جوی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با سایر نقاط کشورمان برخوردار است و در گرمترین روزهای تابستان اغلب پیشینه دمای آن از 28 درجه سلسیوس (سانتی‌گراد) بالای صفر فراتر نمی‌رود.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول