اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بحران استانداری گلستان خبر داد

4 کشته و 23 زخمی بر اثر سیلاب در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استانداری گلستان گفت: بر اثر بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن در شب گذشته و بامداد امروز چهار نفر جان خود را از دست دادند و 23 نفر مصدوم شدند.

4 کشته و 23 زخمی بر اثر سیلاب در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، رسول حسام اظهار داشت: دو نفر بر اثر آبگرفتگی منزلی در شهرستان آزادشهر و یک نفر بر اثر درگیری با سیلاب در همان شهرستان جان خود را از دست دادند، همچنین یک نفر هم در حوزه زرین‌گل در شهرستان علی‌آبادکتول کشته شد.

به گفته وی بر اساس گزارش رسیده از شهرستان‌ها تاکنون 23 نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند.

مدیرکل بحران استانداری گلستان افزود: سیلاب بسیار غیر منتظره و خاص بوده و تقریبا تمام نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار داده و در مینودشت، کلاله، گالیکش، آزادشهر، رامیان، علی‌آبادکتول و گرگان از شدت بیشتری برخوردار بوده است.

حسام تصریح کرد: با توجه به وسعت و عمق حادثه و ادامه ناپایداری‌های جوی و حاکم بودن این شرایط تا روز دوشنبه هفته آینده در نقاط مختلف استان نمی‌توان در حال حاضر آماری را در خصوص میزان خسارت‌ها ارائه کرد اما آنچه که روشن است حجم خسارت‌ها در شهرها و روستا بالاست.

وی افزود: خسارت‌های بیشتر در بخش‌های زیربنایی، راه‌های اصلی و فرعی، جاده بین‌ مزارع، واحدهای مسکونی و تجاری، زیر‌ساخت‌های شهری از جمله کانال‌ها، دیوارهای مسیل‌ها، فضای سبز، آسفالت و در بخش کشاورزی محصولات کشت شالی، سویا، پنبه،باغات و ... بوده است.

مدیرکل بحران استانداری گلستان اظهار داشت: در خصوص وضعیت آب‌بندان‌ها و سدها مشکل خاصی وجود ندارد و تحت کنترل و نظارت دستگاه‌های مربوطه است. 

به گفته وی راه‌های اصلی شهرستان‌های مینودشت به آزادشهر، کلاله به مراوه‌تپه و تعدادی از جاده‌های روستایی و محور خوش‌ییلاق که تا حدودی مسدود شده بود و همه راه‌های اصلی بازگشایی شده است.

حسام از مردم خواست توصیه‌های مدیریت بحران را جدی بگیرند و حتی‌الامکان از انجام سفرهای غیرضروری در روزهای آینده و همچنین چادر زدن در حواشی رودخانه‌ها و بیتوته کردن در جنگل‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول