اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اعلام کرد

مطالعات طرح کنترل سیلاب ارس نیازمند 150 میلیون تومان اعتبار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: انجام مطالعات طرح کنترل سیلاب رودخانه ارس نیازمند 150 میلیون تومان اعتبار است.

مطالعات طرح کنترل سیلاب ارس نیازمند 150 میلیون تومان اعتبار

نقی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مطالعات طرح کنترل سیلاب رودخانه ارس به منظور کنترل سیلاب این رودخانه در مناطق اطراف آن انجام می‌‌گیرد که سالانه شاهد وارد شدن خسارت‌های زیاد بر اثر طغیان این رودخانه هستیم.

وی با تاکید بر اهتمام هرچه بیشتر مسئولان در این زمینه، تصریح کرد: 150 میلیون تومان اعتبار برای مطالعه این پروژه نیاز است که باید ستاد مدیریت بحران استان در این راستا مساعدت لازم را داشته باشد.

کریمی با بیان اینکه طرح‌های متعددی در زمینه پیشگیری از بلایای طبیعی منتظر مساعدت مدیریت ستاد بحران استان است، افزود: اجرای عملیات آبخیزداری حوزه عمرآباد ارومیه، اجرای عملیات آبخیزداری حوزه میرداوود ارومیه، اجرای عملیات آبخیزداری حوزه برهان مهاباد، اجرای عملیات آبخیزداری حوزه قزل گنبد بوکان و اجرای عملیات آبخیزداری قوره چای بوکان از جمله طرح‌هایی هستند که اجرای آن‌ها نیازمند اعتبارات ویژه از سوی مدیریت ستاد بحران است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در ستاد مدیریت بحران استان به تصویب رسیده‌اند ولی تاکنون اجرایی نشده‌اند.

کریمی ادامه داد: معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی عملاً نقش طراحی و اجرای طرح‌های توسعه منابع آب و نیز مطالعه در حوزه عمل خود برای مصارف شهری، صنعتی و کشاورزی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات به عمل آمده در شرایط اقلیمی منطقه به ویژه کاهش شدید بارندگی نسبت به متوسط درازمدت، آثار نامطلوبی بر منابع آب استان به وجود آمده است و در راستای سیاست سرمایه‌گذاری دولت در طرح‌های توسعه منابع آب کاهش اثرات نامطلوب خشکسالی و استفاده مطلوب از امکانات بالقوه کشور و نهایتاً ایجاد زمینه‌های اشتغال و خودکفایی بخش‌های تأثیرپذیر از منابع آب نسبت به انجام مطالعه و اجرای طرح‌های عمرانی اقدام می‌کند.

کریمی اعلام کرد: پروژه‌های اجرایی‌شده در این زمینه شامل سد سیلوه، حسینلو، شهید قنبری، آغ چای، نازلو، باراندوز، دریک و ... است که هدف از اجرای آن‌ها تأمین آب مورد نیاز در بخش‌های مذکور است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول