اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بارش‌های تابستانی حادثه‌آفرین شد

90 درصد باغات روستاهای خلخال گرفتار سیلاب

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش‌های عصرگاهی تابستانی در اکثر شهرهای استان اردبیل این بار بارش‌های سیل‌آسا 90 درصد باغات چندین روستای خلخال را دچار خسارت کرد.

90 درصد باغات روستاهای خلخال گرفتار سیلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اثر بارش سیل‌آسای باران که عصر امروز در شهر خلخال و روستاهای همجوار رخ داد در روستای سوسهاب خلخال بیش از 90 درصد مراتع و باغات خسارت دیدند و در کنار وارد آمدن این میزان خسارت به مزارع و باغات بخشی از تأسیسات مناطق روستایی، جاده‌های بین مزارع و همچنین بخشی از پل‌ها و تأسیسات ارتباطی تخریب شد و از بین رفت.

به دنبال وارد شدن سیلاب در سطح باغات و اراضی زراعی روستای سوسهاب فرماندار این شهرستان در منطقه حاضر شده و از روند خدمات‌رسانی به روستاییان سیل زده بازدید کرد.

به گفته فرماندار خلخال طغیان رودخانه در این روستا دو پل ارتباطی روستا را از بین برده است و هم اکنون اهالی برای گذر از رودخانه دچار مشکلات شدیدی شده اند.

ذبیح‌الله عبداللهی تصریح کرد: میزان خسارت وارده بر اثر بارش دو روز اخیر در این روستا در حال بررسی است که پس از برآورد دقیق به مسئولان اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان خلخال به همراه دیگر نیروهای امدادی در این منطقه حاضر شده و با دایر کردن چادر و ارایه خدمات سعی می‌کنند به حادثه‌دیدگان مدد برسانند.

عبداللهی اضافه کرد: این روستا از توابع بخش مرکزی خلخال است که با داشتن 53 نفر جمعیت در 42 کیلومتری خلخال واقع شده که اهالی آن نیز بیشتر مشغول تولید محصولات کشاورزی، باغی و زراعی هستند.

به گزارش فارس، علاوه بر این روستا در چند روستای همجوار نیز بارش مداوم باران خساراتی را به برخی از واحدهای مسکونی روستایی، مزارع و باغات وارد کرده و تا لحظه ارسال خبر بارش‌ها همچنان در منطقه ادامه دارد.

بارش باران در شهرهای مختلف استان اردبیل آن هم در آخرین روز اولین ماه فصل تابستان آن هم به شکل سیل‌آسا تعجب شهروندان اردبیلی و برخی از مناطق همجوار را فراهم آورده است به طوری که بارش‌های سیل‌آسا در دو روز گذشته بسیاری از مسافران و گردشگران را از این استان فراری داده است.

این بارش‌ها هر چند سبب خوشحالی زارعان تولیدکننده محصول در فصل تابستان را فراهم آورده است اما در عبور و مرور شهری و برخی سرویس‌دهی‌ها اختلال به وجود آورده اما از سوی دیگر به تلطیف هوای تابستانی اردبیل و شهرهای جنوبی کمک کرده است به طوری که خنک‌های تابستان روزه‌داران را نیز امیدوار به روزه‌داری کم دغدغه در تابستان گرم و داغ کرده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول