اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

23 میلیارد تومان وصولی شرکت گاز از محل 50 ریال مشترکان

مدارس روستایی با اولویت مناطق سردسیر گازدار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: از محل 50 ریال در‌آمد شرکت گاز که در استان اردبیل رقم آن بیش از 23 میلیارد تومان بوده امسال گازرسانی به مدارس روستایی مناطق سردسیر در اولویت قرار گرفته است.

مدارس روستایی با اولویت مناطق سردسیر گازدار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی صبح امروز در نشست مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به مصوبه مجلس در بودجه سال جاری به عنوان اختصاص اعتباری از محل 50 ریال کسر از قیمت بهای مصرفی برای گازرسانی به روستاها و مدارس سردسیر اظهار داشت: ما در استان اردبیل از این محل در سال‌های گذشته گازرسانی به روستاها را شاهد بودیم اما امسال با مصوبه مجلس گازرسانی به مدارس دولتی نیز در مناطق سردسیر در اولویت قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه همه ساله از این محل و منبع در‌آمد ما به صورت گسترده پروژه‌های گازرسانی روستایی را با اولویت مناطق سردسیر انجام می‌دادیم، تصریح کرد: در مجموع در‌آمد استان در سال گذشته از این محل 23 میلیارد تومان بوده است که اکثر این اعتبار صرف گازدار کردن روستاهای بی‌بهره از نعمت گاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل یادآور شد: در هماهنگی با آموزش و پرورش نیز تلاش خواهیم کرد تا آغاز فصل سرد سال از همین محل گازرسانی به مدارس روستاهای سردسیر را با سرعت و قوت تمام عملیاتی و اجرایی کنیم.

دانش‌آموزان دختر 10 دقیقه زودتر ترخیص می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: با توجه به پیشنهاد آموزش و پرورش و مصوبه شورای آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان مدارس دخترانه 10 دقیقه زود‌تر از مدارس پسرانه هم در بحث ورود و هم در بحث خروج ترخیص شده تا برخی ناهماهنگی‌ها در این زمینه از بین برود.

طوس احمدی‌حصار از تدوین برنامه آموزشی سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: در نیمه اول سال تحصیلی زنگ نماز تعریف شده است اما در نیمه دوم سال در سه ماه پایانی سال تحصیلی به دلیل اینکه وقت شرعی دیر‌تر از زمان خروج دانش‌آموزان است این فرایند را بالطبع شاهد نخواهیم بود.

این مسئول با یادآوری اینکه در مدارس دو شیفته دانش‌آموزان دختر در چهار ماه ابتدایی سال تحصیلی 15 الی 30 دقیقه زودتر و با توجه به تاریکی زود‌هنگام ترخیص می‌شوند، تاکید کرد: در نیم سال دوم این کسری‌ها جبران شده و ما نیم ساعت افزایش کلاس‌های درس را در اسفند، فروردین و اردیبهشت شاهد هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل در خصوص زمان امتحانات نیز افزود: زمان امتحانات نیم‌سال اول نیمه دوم دی‌ ماه تعیین شده و امتحانات نیم‌سال دوم نیز از اول خرداد ماه آغاز می‌شود اما در مقطع ابتدایی به دلیل برگزاری امتحانات توصیفی سال تحصیلی تا 13 خرداد ماه ادامه می‌یابد.

احمدی‌حصار ادامه داد: از هفته دوم تیر ماه ترم تابستانی دانش‌آموزان تجدیدی آغاز شده و به‌مدت شش هفته این مهلت تعیین شده است تا با منتهی شدن به امتحانات شهریور ماه شاهد برگزاری آزمون دانش‌آموزان تجدیدی در این موسم باشیم.

وی گفت: با تاکید استاندار اردبیل احتمال دارد با کسر شدن ساعات زنگ تفریح دانش‌آموزان مدارس دخترانه در روزهای کوتاه سال ترخیص دانش‌آموزان دختر ساعت 17 عصر اتفاق بیفتد که در این زمینه در حال بررسی و ارائه نظرات کارشناسی هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود از تک‌شیفته بودن هنرستان‌ها خبر داد و اظهار داشت: ساعات آموزشی هنرستان‌ها نیز تا 14:30 است و دانش‌آموزان باید در ساعات تعیین شده در کلاس‌های درس آماده باشند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول