اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

شمار مدارس دایر در نوبت صبح خراسان‌شمالی افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: افزایش مدارس دایر در نوبت صبح از برنامه‌های این اداره کل در سال تحصیلی جدید است.

شمار مدارس دایر در نوبت صبح خراسان‌شمالی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این افزایش با هدف عدالت آموزشی و تأثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان و ... انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ساله شمار مدارس دایر در نوبت صبح در خراسان‌شمالی افزایش یافته است، افزود: در سال تحصیلی گذشته 78/87 درصد، دانش آموزان پایه ابتدایی 82درصد دانش‌آموزان مقطع راهنمایی، حدود 90 درصد دانش‌آموزان هنرستان و 72 درصد دانش‌آموزان دبیرستان‌های خراسان‌شمالی در نوبت صبح تحصیل می‌کردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: این تعداد قرار است تا در سال تحصیلی امسال افزایش یافته تا اهداف آموزش و پرورش در تحول بنیادین تحقق یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای پایه تحصیلی ششم ابتدایی در سال تحصیلی جاری 661 کلاس درس ساماندهی شده است، گفت:‌ 52 کلاس جدید به منظور اجرای این قانون در استان مورد نیاز بوده است که عمدتاً در مناطق شهری قرار داشته و نوسازی مدارس تا سال تحصیلی جدید این فضاها را آماده خواهد کرد.

وحیدی تصریح کرد: 18 کلاس از فضاهای مورد نیاز در قالب کلاس‌های پیش ساخته تأمین می‌شود.

به گفته وی علاوه بر 661 معلم پایه ششم ابتدایی، تعدادی مدیر و کلاس‌های چند پایه نیز در سال تحصیلی آینده اضافه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی برای نظام جدید آموزش و پرورش در قالب پایه ششم 910 نفر نیرو ساماندهی شده است، تصریح کرد: تمام این نیروها در حال گذراندن آموزش‌های مربوطه بوده تا برای تدریس در این پایه آماده شوند.

وی اظهار کرد: بخشی از نیروهای مورد نیاز از طریق معلمان راهنمایی، نیروهای حق‌التدریس آزاد، آموزشیاران سابق که به استخدام آموزش و پرورش درآمده تأمین شده است.

وحیدی در بخش دیگری به نقل و انتقالات معلمان اشاره کرد و گفت: 321 تقاضا از سوی فرهنگیان برای خروج از استان وجود داشت که از این تعداد با 169 درخواست موافقت شد که بیشتر تقاضاها نیز در مقطع راهنمایی بوده است.

وی تصریح کرد:‌ 60 نفر نیرو نیز از سایر استان‌ها به خراسان‌شمالی آمده که بدین ترتیب این استان 109 نفر تراز منفی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی بیشترین تقاضای خروج از استان را مربوط به شهرستان فاروج عنوان کرد و گفت: عمده معلمان متقاضی نقل و انتقالات از فاروج برای شهرستان قوچان در خراسان‌رضوی است.

وی همچنین از ثبت 599 درخواست برای نقل و انتقالات عادی داخل استان خبر داد و افزود: در این راستا با 129 تقاضای فرهنگیان موافقت شد.

وحیدی با بیان اینکه نقل و انتقالات فرهنگیان تابع ضوابط خاصی است، گفت: برای آنکه حقی از فرهنگیان ضایع نشود، دایره ویژه‌ای نیز به منظور پاسخگویی به اعتراضات فرهنگیان تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به خراسان‌شمالی اظهار کرد: در این سفر مقرر شد تا 4 هزار میز و نیمکت به استان اختصاص یابد که 2هزار میز و نیمکت به استان انتقال یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: همچنین کسری 50 کلاس درس برای اجرای نظام 3.3.6 از سوی سازمان نوسازی مدارس تأمین که مقرر شد تا مهر ماه امسال تحویل شود.

وی آماده‌سازی 250 کلاس درس برای سال تحصیلی جاری را از دیگر تعهدات این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: 300 کلاس درس هم با اولویت کلاس‌های ابتدایی باید نوسازی شود.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول