اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

آغاز سال نو با انفاق لذتی دوچندان دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: باید مومنان ایرانی روزهای پایانی سال 90 را با انفاق در راه خدا از پاکترین و بهترین اموال و بدون منت صرف کنند.

آغاز سال نو با انفاق لذتی دوچندان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس‌الدین ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه با تبریک نزدیک شدن عید باستانی نوروز اظهار داشت: در این روزهای پایانی سال که همه در تدارک خانه تکانی و تهیه لباس‌های جدید هستند باید به فکر نیازمندان و یتیمان بوده و با کمک و نیکوکاری به آنها از پاکترین و بهترین اموال در راه خدا انفاق کنیم.

وی با اشاره به پیام‌های قرآن که در آن خدا به انفاق بدون منت سفارش کرده است، ادامه داد: از مصادیق تقوای الهی انفاق در راه خداست و این یعنی تقوای در مال و خداوند در سوره‌های آل عمران و ابراهیم به امر انفاق تاکید کرده و حتی به نوع انفاق را به دو صورت پنهان و آشکار اشاره نموده است.

امام جمعه بشرویه با اشاره به زکات که مصداق انفاق آشکار و بارز است، ادامه داد: در قرآن خداوند تاکید کرده که زکات را علنی  کنید تا همه مردم از این مسئله با خبر شوند و مرحله اول انفاق، انفاق و کمک به پدر و مادر، خویشاوندان و نزدیکان بوده و در درجه دوم نیازمندان ناآشنا است.

شمس‌الدین افزود: خداوند در قرآن به کسانی که مال و ثروت دارند ولی انفاق نمی‌کنند وعده عذاب داده و به انفاق از چیزهای پاکیزه و نو سفارش کرده است.

امام جمعه بشرویه ضمن اشاره به دعای تحویل سال و تغییر حال و احوال در سال جدید افزود: با تهذیب نفس و ایجاد صفات حسنه در خود و دور کردن صفات رذیله مقدمه حول حالنا و تغییر حال و احوال درونی را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر داشتن حسن خلق و اخلاق خوب و  به جا آوردن آداب عید باستانی نوروز ادامه داد: در آستانه سال جدید با رفع کدورت‌ها و دشمنی‌ها و برقراری آشتی  در بین اقوام و فامیل به پیشواز نوروز برویم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول