اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

کارهای عمرانی شهر را متوقف نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: به خاطر برخی از موضع‌گیری‌ها اقدامات عمرانی شهرداری را متوقف نمی‌کنیم.

کارهای عمرانی شهر را متوقف نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل ریاست حوزه شهردار شیراز، علیرضا پاک فطرت در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد (بصیرت)، با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در کلان‌شهرهایی نظیر شیراز، نیازمند صبر و تحمل بالا و شجاعت است، اظهار داشت: برای پیشرفت شهر باید اقدامات اساسی انجام شود چراکه نمی‌توان بی‌تفاوت بود و به‌ دلیل برخی موضع‌گیری‌ها و واکنش‌ها، کاری انجام نداد.

وی افزود: من نیز می‌توانستم پروژه‌هایی را انجام ندهم، اما باید روزی این اقدامات اجرایی شود و کارهای بزرگ سختی‌های خود را دارد، اما باید نشان داد که شدنی است.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه طرح مطالعاتی پروژه‌های عمرانی در ابعاد مختلف انجام و تصویب شده است، گفت: آن چه مسلم است، املای نوشته نشده غلط ندارد و تا زمانی که کاری را آغاز نکرده باشیم، هیچ ایرادی وجود ندارد و کسی نیز نیست که ایرادی بگیرد.

وی تصریح کرد: من به عنوان شهردار شیراز احساس می‌کنم به‌ وظیفه‌ام به‌ عنوان متولی شهر عمل می‌کنم.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه هیچ طرحی قبل از طی مسیرهای قانونی عملیاتی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تمام پروژه‌های عمرانی ریز و درشتی که در این شهر اجرا شده و در حال اجراست، پیش از این مسیر مطالعاتی را طی کرده و مصوبات لازم را نیز دارد.

پاک فطرت با تصریح اینکه طرح مطالعاتی شیراز سال‌ها قبل توسط دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه شیراز اجرا و در نهایت تصویب شده، وجود طرح‌های جامع تفصیلی که در شورای عالی شهرسازی مصوب شده است را یادآور شد و گفت: به طور معمول شهرداری پروژه‌های عمرانی را با توجیهات لازم به شورای اسلامی شهر ارائه داده و بعد از اخذ مصوبه شورا، تصویب بودجه مورد نظر و انجام رایزنی با دستگاه‌هایی مانند پلیس راهور، اقدام به اجرایی کردن آن می‌کند.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح احسان و معالی‌آباد و دیگر پروژه‌های عمرانی، دارای مصوبه‌ها و مجوزهای لازم است، اضافه کرد: به نظر من پروژه تقاطع احسان را دیر شروع کرده‌ایم چراکه با اتمام پروژه تقاطع غیرهمسطح وحدت و تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد، ترافیک از این دو نقطه به میدان احسان منتقل می‌شود و اگر ظرفیت‌سازی نکرده باشیم، در آن نقطه گره کور ترافیکی ایجاد می‌شود.

شهردار شیراز با تصریح اینکه تمام پروژه‌هایی که همزمان در غرب شیراز در حال اجرا است، تکمیل کننده یک زنجیره ترافیکی بسیار مهم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی قبل از آغاز تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد، توصیه کردند که این طرح را شروع نکنیم و توجیه آنان این بود که بعد از شروع به‌ دلیل بروز برخی مشکلات ترافیکی، از جانب رسانه‌ها و برخی گروه‌ها دچار هجمه می‌شویم.

پاک فطرت افزود: امیدوارم آیندگان نیز با تفکر اینکه کارهای بزرگ ماندگار و تاثیرگذار است، پروژه‌های بزرگ عمرانی در این کلان‌شهر را عملیاتی کنند تا شیراز به آن جایگاهی که در خور نام و شان سومین حرم اهل بیت (ع) است در عمل دست پیدا کند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول