اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س):

انفاق در راه خدا پشیمانی ندارد

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) گفت: وقتی انسان کاری را برای رضای خدا انجام می‌دهد جای نگرانی و پشیمانی ندارد.

انفاق در راه خدا پشیمانی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی هزار و 110 خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشن خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) حرکت در مسیر سازندگی، تلاش و اطاعت از رهبری در سال جهاد اقتصادی است.
وی ادامه داد: ما به برکت اسلام آموختیم، اگر انجام کار خیری را در نظر داریم باید نیت خود را برای خدا خالص ساخته و اگر انفاقی صورت می‌گیرد آن را هدیه‌ای به خداوند بدانیم.
تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) گفت: بازتاب و نتایج قرض به خداوند، مضاعف است و گاهی برخی کوته‌نظرانه رفتار کرده و محاسبه می‌کنند در مسیر انفاق چه میزان به آنها می‌رسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: زمانی که خیری به جامعه می‌رسد این خیر به تک تک افراد می‌رسد و همه از آن بهره‌مند می‌شوند.
به گفته وی، اثر انفاق و خروجی این ثمره و این شجره با برکت است که امروز بخشی از آن به صورت جشن خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نمایان شده است و این جزو درآمدهایی است که از سوی خداوند برگردانده شده است.
تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) افزود: خودکفایی این خانواده‌ها ثمره شجره طیبه است که توسط افراد به منظور انفاق در راه خدا داده شده است.
سعیدی اضافه کرد: در مقابل این دین، مکتب دیگری مثل فرعون و قارون وجود دارد که محاسبه‌گر است و قبل از آنکه چیزی به مردم بدهد، محاسبه می‌کند چه میزان برای خود اندوخته است.
وی تصریح کرد: در نظام اسلامی مردمی که از نظر امکانات در درجه پایینی هستند از نظر عزت در درجه بالایی قرار دارند و این تفاوت جامعه فرعونی و جامعه موسایی است.
تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س)بیان کرد: در جامعه اسلامی انسان نمی‌تواند نظاره‌گر درد دیگران باشد و از کنار آن با بی‌تفاوتی عبور کند.
سعیدی گفت: این ضرب‌المثلی که در جامعه باب شده است که "آمدیم ثواب کنیم کباب شدیم" اصلا مثل درستی نیست، وقتی انسان کاری را برای رضای خدا انجام می‌دهد حتی اگر ثمره کار در مقابل فرد بایستد جای نگرانی و پشیمانی ندارد.
وی افزود: در جامعه فرعونی محاسبات مادی محور اصلی است اما در نظام موسایی و الهی همین که خدا راضی باشد برای فرد کافی است.
تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) گفت: افرادی که کمک‌های خود را از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) به نیازمندان می‌رسانند باید بدانند منشا این خیرات به جامعه و خود آنها باز می‌‌گردد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول