اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل:

کاهش 55 درصدی اعتبار نوسازی مدارس/تخصیص یک میلیارد اعتبار فوق‌العاده برای مدرسه‌سازی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از کاهش 55 درصدی اعتبارات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در سه فصل آموزش، فرهنگ و هنر و تربیت بدنی خبر داد.

کاهش  55 درصدی اعتبار نوسازی مدارس/تخصیص یک میلیارد اعتبار فوق‌العاده برای مدرسه‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور صبح امروز در نشست مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در سه فصل آموزش، فرهنگ و هنر و تربیت بدنی اعتبارات عمرانی دریافت می‌کنیم در فصل آموزش رقم اعتباری ما 7 میلیارد و 966 میلیون ریال بوده است که بدون احتساب رقم تخصیصی از محل کمک فوق‌العاده استاندار اردبیل به تامین کلاس‌های پایه ششم یک کاهش 15 درصدی اعتبار را نسبت به سال‌های گذشته شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر و تربیت بدنی نیز با کاهش وحشتناک 55 درصدی و همچنین 14 درصدی روبرو هستیم که به نظر می‌رسد این کاهش با توجه به توزیع اعتبارات استانی و شهرستانی قابل جبران نباشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل یادآور شد:‌ رقمی حدود 180 میلیون تومان نسبت به سال گذشته کاهش اعتبار داشتیم اما با عنایت استاندار اردبیل یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت کلاس‌های مورد نیاز درسی در پایه ششم اختصاص یافته که این عنایت سبب شده است تا برخی از چالش‌ها و مشکلات برطرف شود.

وحدتی‌پور گفت:‌ با دستور استاندار اردبیل در شهرستان‌ها و مرکز استان امکان جابجایی اعتبارات در حوزه‌های فصل آموزشی وجود دارد که به رغم مکاتبات متعدد با فرمانداران در برخی از شهرستان‌ها شاهد تامین اعتبار مناسب نیستیم که این خود مشکلات ما را دو چندان کرده است.

این مسئول ادامه داد:‌ استاندار اردبیل به رغم تاکید در اولویت دادن به فصل آموزش و پرورش، راه و آب در توزیع اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش در شهرستان‌ها توزیع اعتبار به شکل واقعی نبوده است به طوری که امیدواریم با تجدید نظر در این زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی و پرورشی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در پایان سخنان خود همچنین از آغاز احداث پردیس دانشگاهی فرهنگیان در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: قرار شده است در حیاط تربیت معلم علامه طباطبایی اردبیل ساختمان جدید با پیش‌بینی 18 کلاس خاص تدریس و اتاق‌های متعدد دیگر احداث شده و به سرعت راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول