اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

بودجه امسال مازندران ابلاغ شد/ هزینه 150 میلیاردی برای نوسازی مدارس

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: با توجه به اینکه بودجه سال جاری هشتم تیرماه سال جاری ابلاغ شده است از ابتدای سال جاری تاکنون 150 میلیارد ریال برای نوسازی مدارس مازندران هزینه شده است.

بودجه امسال مازندران ابلاغ شد/ هزینه 150 میلیاردی برای نوسازی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید علی اکبر طاهایی  ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در بنیاد علمی حریری بابل اظهار داشت: در حال حاضر تدوین سند تحول بنیادین دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: اگرچه درگذشته سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش وجود نداشت اما با استناد به کمال انسان و قرآن کریم، شاهد طلوع و بروز نوجوانان و جوانانی بودیم که امروز به عنوان چهره‌های آسمانی انقلاب از آنها یاد می‌کنیم.

طاهایی بیان داشت: جوانان زیادی از بطن تعلیم و تربیت امام و رهبری ما در عرصه‌های عدالت و آزادی طلوع کردند که ما امروز شاهد دستاوردهای آنها در عرصه تعلیم و تربیت جهانی هستیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: اگر چه کشور ژاپن و برخی کشورهای آسیایی در عرصه‌های علمی به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافتند اما کشور ژاپن هنوز نتوانسته از آمریکا بابت حمله شیمیایی هیروشیما عذرخواهی لفظی هم بگیرد در حالی که اگرچه کشور ما از نظر علمی به بعضی از این  دستاوردها دست نیافته است و نقشه راه تحول بنیادین با تاخیر در حال انجام است اما موفقیت‌های چشمگیری در سطوح تعلیم و تربیت در حوزه‌های قرآنی، آشنایی با دستور الهی در نوجوانان و نوباوگان ما حادث شده که شایان توجه است.

طاهایی با بیان اینکه مدارس تیزهوشان مازندران از مربیان روحانی بهره‌مند می‌شوند، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شد در 17 مرکز استعدادهای درخشان مازندران از 17 مربی روحانی خانم و آقا استفاده می‌شود که در آینده همه مدارس دولتی و غیردولتی از وجود مربیان روحانی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد دانش‌آموزان مازندرانی موفق به حفظ و روخوانی صحیح آیت‌الکرسی هستند، بیان داشت: این از برکات نظام است که فرزندان ما قادر به خواندن کلام الهی به شکل صحیح هستند چراکه در گذشته شاهد بودیم افرادی به مدارج عالی نائل می‌شدند اما قادر به خواندن حتی یک کلمه از قرآن نبودند.

طاهایی از اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار به بنیاد علمی حریری خبر داد و افزود: برای تامین تجهیزات بنیاد علمی حریری و توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز، 500 میلیون ریال اعتبار از محل نوسازی مدارس آموزش و پرورش مازندران به این مرکز اختصاص یافت.

استاندار مازندران گفت: سال گذشته برای بهسازی و نوسازی مدارس مازندران، 630 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت و با توجه به اینکه بودجه سال جاری هشتم تیرماه سال جاری ابلاغ شده است از ابتدای سال جاری تاکنون 150 میلیارد ریال برای نوسازی مدارس مازندران هزینه شده است.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول