اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پزشکی ارومیه:

کشور نیازمند نظام بیمه واحد است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: نظام بیمه واحدی باید در کشور تشکیل شده و دفترچه‌ بیمه‌های متنوع از سطح جامعه جمع‌آوری شود.

کشور نیازمند نظام بیمه واحد است

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد این موضوع است که دفترچه‌ بیمه‌های متنوعی که در دسترس مردم قرار دارند باید جمع‌آوری شده و نظام بیمه‌ای واحدی در کشورمان شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که همان وزارتخانه‌ای که در حال خدمت‌کردن به مردم است، هزینه‌ها و منابع مالی مورد نیاز را تامین کند اما در حال حاضر نظام سلامت در کشورمان به صورتی شکل گرفته است که وزارت بهداشت و درمان خدمات ارائه می‌دهد و وزارت رفاه هزینه‌ها را تأمین می‌کند و به دنبال آن مسائل و مشکلاتی به وجود می‌آید و حق و حقوق مردم و فعالان این عرضه ضایع می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه انتظار داریم بودجه اختصاص یافته به این موضوع، در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد، ادامه داد: چنانچه به این مسئله جامه عمل پوشانده شود تا حدود زیادی در ارائه خدمات به جامعه هدف موفق خواهیم بود و بیمه‌های خدمات درمانی شکل درستی پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ارومیه به اجرای طرح پزشک خانواده در استان همگام با سایر نقاط کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با وجودی که در آستانه اجرایی‌کردن این طرح قرار گرفته‌ایم ولی تا این لحظه هیچ‌گونه اقدامی در راستای بسترسازی و آماده‌کردن مردم صورت نگرفته است و حتی مجریان طرح نیز به شکل مطلوب توجیه نشده‌اند.

فتاحی با بیان اینکه اجرای موفق طرح پزشک خانواده همه اقشار اعم از جامعه هدف و فعالان عرصه سلامت را راضی خواهد کرد، اظهار داشت: این موضوع در صورتی محقق خواهد شد که اقدامات زیربنایی این طرح پیرامون کارهای عملیاتی، آموزش و ... به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول