اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

جذب نیروهای قراردادی ممنوع است / مشکل بیمه تکمیلی جانبازان حل شده است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: جذب و پرداخت حقوق از منابع مختلف برای نیروهای قراردادی بدون اخذ مجوز کشوری و استانی از سوی تمام دستگاه‌ها ممنوع است.

جذب نیروهای قراردادی ممنوع است / مشکل بیمه تکمیلی جانبازان حل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل علیپور ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت:‌ بر اساس آزمونی که 26 اسفند ماه سال گذشته برای تبدیل نیروهای قراردادی و طرحی برگزار کردیم تاکنون 676 نفر واجد شرایط استخدام پیمانی تشخیص داده شده‌اند که سعی داریم به سرعت صدور احکام پیمانی این نیروها را داشته باشیم تا در یک توانمندی خاص از ظرفیت این نیروها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل مراحل مختلف استخدام این تعداد نیرو و کسب تعهد محضری 10 ساله برای خدمت در مناطق محروم ردیف اعتباری خاصی برای استخدام این نیروها در نظر گرفته شده و برای همیشه مشکلات استخدامی این نیروها برطرف شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل در ادامه از صدور شماره شناسه برای یک هزار و 865 نفر نیرو خبر داد و یادآور شد: هیچ دستگاهی اجازه به کارگیری نیروهای قراردادی را ندارد مگر آنکه مجوز لازم از معاونت توسعه منابع انسانی رئیس جمهور و هماهنگی استان دریافت کند چرا که ذی‌حسابی‌ها مجاز نیستند حقوق این نیروها را پرداخت کنند.

علیپور گفت:‌ آزمون استخدامی جدید که با همکاری 18 دستگاه و در 60 رشته شغلی انجام می‌شود قرار است شهریورماه برگزار شود که در این زمینه بیش از 9 هزار و 163 نفر ثبت نام کرده‌اند که 6 هزار نفر آنها مرد و حدود 3 هزار نفر نیز زن هستند که از بین این افراد 487 نفر به استخدام دستگاه‌های دولتی در‌می‌آیند.

این مسئول متمرکز برگزار شدن برگزاری این آزمون‌ها را از لحاظ زمانی یادآور شد و ابراز داشت: یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که استاندار باید جلوی برگزاری آزمون در ماه مبارک رمضان را بگیرد که خطاب به این رسانه اعلام می‌کنیم در این زمینه ما دخالتی نداشته و تهران به صورت متمرکز زمان آزمون را اعلام می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل ضرورت تسریع در جذب 374 نفر سهمیه بیمارستانی سه شهرستان را خاطرنشان کرد و افزود: امیدواریم با همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مراحل استخدامی این نیروها انجام شده و افراد برگزیده جذب دستگاه‌ها شود.

علیپور در خصوص افراد مشمول رای 555 نیز اظهار داشت: 107 نفر مشمول این رای بودند که برای 63 نفر آنها مجوز صادر شده و با رفع نقص به وجود آمده در پرونده 44 نفر به‌زودی زمینه استخدام بقیه نیروها نیز فراهم می‌آید.

 

دستگاه‌های ادغام شده فضای مازاد را واگذار کنند

وی در خصوص ساماندهی فضای اداری با اولویت ساختمان‌های استیجاری در مرکز استان و شهرستان‌ها ابراز داشت: دستگاه‌هایی که ادغام شده‌اند باید ساختمان‌های خود را تعیین تکلیف کرده و مازاد آن را واگذار کنند تا دستگاه‌های مستاجر بتوانند از این گرفتاری خلاصی یابند.

معاون استاندار اردبیل در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها برای انتخاب دستگاه نمونه و برتر قابل تقدیر در جشنواره شهید رجایی بیان داشت: تا پایان وقت اداری روز دوشنبه دستگاه‌هایی که در این ارزیابی تاکنون مشارکت نکرده‌اند فرصت دارند تا در ارزشیابی سالانه حضور یافته و عملکرد‌های خود را به صورت دقیق و شفاف برای کسب امتیاز ملی و استانی در اختیار دستگاه‌های ارزیابی‌کننده قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیپور در پایان سخنان خود از حل مشکل بیمه تکمیلی جانبازان به همت برخی از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: با وجود حل این مشکل در بسیاری از دستگاه‌ها همچنان در برخی از ادارات با مشکلاتی روبرو هستیم که قرار شده با همکاری بنیاد شهید به صورت متمرکز لیست جانبازان اخذ شده و با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه معضل بیمه تکمیلی جانبازان شاغل در ادارات برطرف شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول