اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی خبر داد

صادرات 184 میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: میزان صادرات انجام گرفته از مبادی رسمی آذربایجان‌غربی در چهار ماه نخست امسال 184 میلیون و 948 هزار دلار است.

صادرات 184 میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال 513 هزار و 140 تن کالا به ارزش 184 میلیون و 948 هزار دلار از گمرک‌ها و بازارچه‌های مرزی استان صادر شده است.

وی با اشاره به هم‌مرز بودن این استان با چند کشور، تصریح کرد: با توجه به هم‌مرز بودن آذربایجان‌غربی با سه کشور دیگر شاهد صادرات سایر گمرک‌ها از گمرک استان هستیم.

احمدی خاطرنشان کرد: در این مدت 526 هزار تن کالا به ارزش 803 میلیون دلار صادرات شامل کالای صادراتی سایر گمرک‌های کشور است که از گمرک‌های مرزی استان خارج شده‌اند.

وی با مقایسه میزان صادرات در سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، تصریح کرد: میزان صادرات انجام گرفته در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی 59 درصد و از نظر ارزش ریالی 48 درصد رشد نشان می‌دهد.

احمدی عمده کالاهای صادراتی را انواع فرآورده‌ها از سبزیجات و میوه‌ها، انواع سیمان، ماشین‌آلات، سوخت‌های معدنی و قیر و مواد پلاستیکی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات استان از نظر وزنی در این مدت مربوط به گمرک ارومیه است، گفت: امسال 279 هزار و 630 تن کالا به ارزش 58 میلیون و 733 هزار دلار از گمرک ارومیه صادر شده است.

سیداحمدی کمترین میزان صادرات را از بازارچه ساری‌سو به میزان 103 هزار تن به ارزش ریالی 346 هزار و 885دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول