اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد:

تشکل‌های مردمی چاپ نشریه را مورد توجه قرار دهند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های بالای سمن‌ها گفت: تشکل‌های مردمی چاپ نشریه اختصاصی را برای اطلاع‌رسانی و کارهای فرهنگی مورد توجه قرار دهند.

تشکل‌های مردمی چاپ نشریه را مورد توجه قرار دهند

هادی فتاحیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: چاپ نشریه یک ابزار رسانه‌ای قوی است که لازم است سمن‌ها و تشکل‌های مردمی به این مهم توجه کنند.

کارشناس مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اکنون از مجموع تشکل‌های فعال در این استان تنها یک تشکل در شهرستان بهمئی اقدام به چاپ نشریه می‌کند که امید است سایر تشکل‌های مردمی با الگوگیری از این تشکل چاپ نشریه و بروشور منظم را در دستور کار قرار دهند.

وی، ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را بالا دانست و گفت: فعال بودن و پویایی سمن‌ها می‌تواند مسئولان را در پیشبرد اهداف نظام به‌ویژه اهداف فرهنگی یاری دهد.

فتاحیان ادامه داد: واگذاری بسیاری از امور به مردم در نظام اسلامی موجب اقتدار بیشتر نظام و تسهیل و سرعت در انجام کارها می‌شود.

این کارشناس حوزه اجتماعی، فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد با بیان اینکه حمایت ادارات و مسئولان از تشکل‌های فعال منجر به پویایی آن‌ها می‌شود، ابراز داشت: تعامل همراه با چالش میان مردم و دولت برای پیگیری حقوق مردم از فعالیت سمن‌ها است.

فتاحیان از لغو پروانه برخی سمن‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تاکید کرد: تشکل‌هایی که تا شش ماه فعال نشوند، پروانه فعالیت آن‌ها باطل می‌شود.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی و انسجام در فعالیت‌ سمن‌ها، تصریح کرد: شبکه همسان‌سازی تشکل‌هایی که در یک مسیر فعالیت دارند از برنامه‌های جدی حوزه اجتماعی و فرهنگی استانداری این استان است.

کارشناس مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ادارات شهرستان‌ها خواست تا تشکل‌های مردمی فعال را به استان معرفی کنند تا برخی کارهای استانی نیز به سمن‌های فعال در شهرستان‌ها واگذار شود.

فتاحیان خاطرنشان کرد: آموزش اعضای تشکل‌های مردمی در قالب کارگاه‌های آموزشی از برنامه‌های این واحد در طول سال است.

وی با اشاره به برخی کارهای ارزشمند تشکل‌های مردمی از فعالیت یک تشکل در گچساران در زمینه ترک اعتیاد خبر داد و گفت: یک فرد خلاق در شهرستان گچساران که خود روزی در دام اعتیاد گرفتار بود با راه‌اندازی یک تشکل مردمی تاکنون بیش از 400 نفر را بدون دارو ترک اعتیاد داده که اقدامی ارزشمند و قابل تحسین است. 

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول