اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی هرمزگان:

حرکت لاک‌پشتی نهادهای اجتماعی در مقابل سرعت نجومی چالش‌ها کارآمد نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه توسعه تکنولوژی‌ها و ورود نامتقارن آنها به کشور سبب رشد نجومی آسیب‌های اجتماعی شده است، گفت: نمی‌توان با حرکت لاک‌پشتی دستگاه‌های اجتماعی به درمان چالش‌های موجود پرداخت.

حرکت لاک‌پشتی نهادهای اجتماعی در مقابل سرعت نجومی چالش‌ها کارآمد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم محمدی‌فارسانی عصر امروز نشست تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله مشارکت‌های مردمی، سمن‌ها، بخش خصوصی و کمک‌های مردمی می‌تواند بسیاری از مشکلات بهزیستی را ترفیع کند، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون آنگونه که باید نتواسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بهزیستی طرح‌هایی را در این راستا دنبال می‌کند، ادامه داد: به عنوان نمونه طرحی را در دست داریم که طی آن برابر با ارزش چهار رقم فیش حقوقی کارمندان که رقمی بالا نیز نمی‌شود (999 تومان)، کارمندان دولتی به صورت داوطلبانه این میزان از حقوق خود را به فعالیت‌های بهزیستی اختصاص دهند.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه علی‌رغم رایزنی‌های متعدد صورت گرفته در مورد بهبود مناسب ‌سازی مبلمان شهری و معابر و پیاده‌روها برای عبور و مرور و استفاده معلولان و کم توانان، تاکنون کاری از طرف دستگاه‌های مربوطه صورت نگرفته است.

محمدی‌فارسانی اضافه کرد: بهزیستی در این راستا موظف است که براساس قوانین موجود از حقوق معلولان برای استفاده از امکانات شهری دفاع کند.

وی با بیان اینکه حتی در هرمزگان و به ویژه مرکز این استان حتی ادارات نیز به مبحث مناسب‌سازی بی‌توجهند و ورودی‌ها و ساختمان‌های مربوطه برای ورود معلولان نامناسب است، گفت: به جرات می‌گوییم که "نمی‌توان یک عابر بانک در بندرعباس پیدا کرد که برای معلولان قابل دسترسی آسان باشد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان اضافه کرد: باید به اینچنینی تنگناهایی نامناسب بودن مجتمع‌های تجاری، بانک‌ها و مطب‌های پزشکی را نیز اضافه کرد تا دید که یک معلول در این استان با چه مشکلاتی برای تردد معمولی خود روبرو است.

به گفته محمدی فارسانی "مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده است که در شهر بندرعباس، پزشکی که بیشترین مراجعه وی را بیماران معلول شامل می‌شوند در طبقه ششم ساختمان‌های بدون آسانسور مطب اجاره می‌کند".

وی از مسئولان مربوطه درخواست کرد تا در این راستا دقت و مراقبت بیشتری را به عمل آورند.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت: اگر خواهان رفع مشکلات هستیم باید به مبحث آموزش همگانی به عنوان یک رسالت اصلی نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه باید در حوزه پژوهش‌های اجتماعی نیز فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد افزود: سرعت، شتاب و تولد آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی در کشور با میزان فعالیت‌های دستگاه‌های فعال در این حوزه مطابقت ندارد و به نوعی می‌توان گفت که نمی‌توان با سرعت لاک‌پشتی موجود به سرعت نجومی توسعه چالش‌های و آسیب‌ها رسید و آنها را درمان و یا رفع کرد.

محمدی فارسانی در عین حال تاکید کرد: بیان این گفته بدان معنا نیست که دستگاه‌های یاد شده کم کارند و یا کاری انجام نمی‌دهند، باید توجه داشت که توسعه و رشد چالش‌ها بیشتر ریشه در مسایل جهانی و توسعه مباحثی همانند تکنولوژی‌های سمعی بصری و دیگر پیشرفت‌های بشر و سیر نامتقارن‌ آنها به سمت کشورهای کمتر توسعه یافته دارد.

وی گفت: طبیعی است که در چنین شرایطی نتوان آن گونه که مدنظر است به رفع چالش‌ها پرداخت چرا که با رفع احتمالی هر چالش و آسیب، آسیبی دیگر در راه را باید متصور بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول