اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی:

نهادینه کردن سازمان‌های مردم‌نهاد نیازمند توجه رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: برای نهادینه کردن و گسترش فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد نیازمند فعالیت بیشتر رسانه‌ها هستیم.

نهادینه کردن سازمان‌های مردم‌نهاد نیازمند توجه رسانه‌هاست

سیدوحید موسویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: امروزه سازمان‌های مردم‌نهاد در قسمت‌های مختلفی مانند تشکل‌های خدماتی، حمایتی، علمی و آموزشی نسبت به سال‌های گذشته از رشد بسیار شایان توجهی برخوردار هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: سال گذشته در جشنواره سراج، توانمندی سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه‌های مختلف به معرض نمایش گذاشته شد و دستاوردهای بسیار قابل توجهی نیز نصیب متولیان این سازمان‌ها شد.

موسویان گفت: بسیاری از این سازمان‌های مردم‌نهاد در حال حاضر فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند و تبدیل به ابرسازمان شده‌اند که از میان آنها می‌توان به سازمان مردم‌نهاد (سمن) آبشار عاطفه‌ها اشاره کرد.

وی تاکید کرد: خراسان‌رضوی در حال حاضر در زمینه گسترش سمن‌ها در کشور پیشتاز است، زیرا تنها استانی هستیم که سازمان‌های مردم‌نهاد آن فرا استانی عمل می‌کنند و در زمینه صدور مجوز این سازمان‌ها نیز فعال هستیم.

موسویان اضافه کرد: در سال 1384، تنها یک سازمان مردم‌نهاد در استان خراسان‌رضوی فعالیت می‌کرد، اما این رقم در حال حاضر بسیار قابل توجه است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: در حال حاضر در خراسان‌رضوی، حدود 900 سازمان مردم‌نهاد مشغول فعالیت هستند که از این میان، نزدیک به 50 درصد آنها در مشهد فعالیت می‌کنند.

موسویان ادامه داد: چهار سمن مهم و ملی به نام‌های آبشار عاطفه‌ها، موسسه مطالعات راهبردی، موسسه هابیلیان و موسسه آرمان در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای نهادینه‌سازی بهتر این سازمان‌ها، اقداماتی مانند برگزاری نشست‌ها، تشویق نخبگان به ثبت سمن‌های تخصصی و فعالیت بیشتر فرمانداری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: سمن‌ها، امروزه خود تبدیل به یک رسانه شده‌اند و برای نهادینه‌سازی بیشتر آنها نیازمند فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای هستیم.

موسویان افزود: صدا و سیما باید در این حوزه به‌ صورت جدی وارد فعالیت شود و تهیه مستند و برنامه‌هایی در ارتباط با فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم، واسپاری برنامه‌های فرهنگی به سازمان‌های مردم‌نهاد است و در این زمینه تاکنون برنامه‌هایی مانند رزق حلال، بصیرت‌افزایی، حجاب و عفاف و پیک مهر کتاب‌خوانی به برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: با اجرای این قبیل برنامه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد تبدیل به دبیرخانه طرح‌های فرهنگی می‌شوند.

موسویان تصریح کرد: دستگاه‌های تخصصی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا وزارت کشور نیز باید در این زمینه به ‌صورت جدی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار کارآمدتر و توانمندتر از سیستم‌های دولتی هستند و تاکنون در زمینه توانمندسازی آنها، اقدامات مناسبی انجام نشده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: در حوزه رسانه نیز تشکل‌های مردم‌نهاد بسیار اندک است، در حالی‌ که رسانه‌ها می‌توانند از طریق درخواست برای ایجاد چنین سازمان‌هایی، فعالیت‌های خبری و آموزشی خود را از این طریق بهتر دنبال کنند.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول