اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی:

اصلاح ناهنجاری‌ها در جامعه باید به دغدغه عمومی تبدیل شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اصلاح ناهنجاری‌ها تنها از عهده یک دستگاه یا سازمان دولتی برنمی‌آید و باید به دغدغه عمومی تبدیل شوند.

اصلاح ناهنجاری‌ها در جامعه باید به دغدغه عمومی تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهدی اسماعیلی در جلسه نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد استان، از فعالیت 500 سازمان مردم‌نهاد (سمن) در زمینه‌های مختلف در سطح آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: رویکرد سیاست‌گذاری‌ها باید به سمت تقویت سمن‌ها و رفع موانع از پیش روی آنها باشد تا آحاد جامعه بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند و شاهد رقابت سمن‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم باشیم.

وی با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی اظهار داشت: اصلاح این ناهنجاری‌ها تنها از عهده یک دستگاه یا سازمان دولتی برنمی‌آید و باید به دغدغه عمومی تبدیل شوند.

اسماعیلی با تاکید بر نقش‌آفرینی سمن‌ها در این خصوص، خواستار اقدامات بیشتر آنها در زمینه‌هایی چون آموزش و آگاهی‌بخشی به مردم، بهداشت و سلامت، محیط زیست و اعتیاد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه تغییر و تحول لحظه به لحظه از ویژگی‌های جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: همه اقدامات باید متناسب با زمان باشد و سمن‌ها باید توجه داشته باشند که با شناخت لازم از اقتضائات جامعه فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت سمن‌ها باید متناسب با نیاز جامعه اولویت‌بندی شود و در این راستا استفاده از گروه‌ها و تیم‌های تخصصی در سمن‌ها موثر است.

اسماعیلی با بیان اینکه رمز موفقیت سمن‌ها اعتماد مردم است افزود: اگر این اعتماد خدشه‌دار شود علاوه بر اینکه خود سمن‌ها زیر سوال می‌روند، روند مشارکت مردم در امور خیرخواهانه نیز آسیب می‌بیند.

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: دولت در حد امکانات محدود خود قادر به خدمت‌رسانی به مردم است لکن سازمان‌های مردم‌نهاد با کمترین هزینه بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.

محمدحسین منافی با بیان اینکه شورای اسلامی استان در حد توان خود پشتیبان سمن‌هاست افزود: شورای استان آماده است با استفاده از ظرفیت قانونی خود برای تقویت سمن‌ها اقدام کند.

همچنین در این جلسه که با حضور مدیران عامل و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد دارای مجوز از استانداری تشکیل شد، مهدی زه‌فروش با اکثریت آرا به عنوان نماینده سمن‌ها در هیأت نظارت آذربایجان‌شرقی انتخاب شد. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول