اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خواستار شد

بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در این استان شد.

بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعطا رحمانی‌آبیدر بعدازظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی پلیس اجتماعی با نهادهای مردمی استان که در سالن دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به تاثیرگذاری آنها در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با بی‌حجابی می‌تواند بازخورد و نتیجه بسیار مثبتی داشته باشد.

وی افزود: در هر جا که از ظرفیت سمن‌ها استفاده می‌شود نتایج مطلوب بوده و با توجه به اینکه مسئله حجاب و عفاف به تمامی آحاد جامعه مربوط می‌شود باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

رحمانی‌آبیدر توسعه و ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در جوامع اسلامی به ویژه کشورهای توسعه‌یافته و در حال پیشرفت را از مهم‌ترین اهداف دشمنان عنوان کرد و گفت: امروزه بیش از 600 شبکه اینترنتی و ماهواره‌ای مختلف به منظور بی‌ارزش کردن مسائل دینی و اعتقادی با پشتوانه دشمنان اسلام در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از غالب شدن فرهنگ بیگانگان بر فرهنگ اصیل و بومی و جامعه به ویژه نسل جوان باید کارهای فرهنگی و اساسی صورت بگیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: در حوزه حفظ هویت، هویت‌شناسی و تربیت رفتارهای ملی هنوز کارهای اساسی صورت نگرفته و کم‌کاری شده است و اگر در این حوزه به درستی کار می‌شد تبلیغات و توطئه‌های فرهنگی دشمنان تاثیرگذار نبودند.

به گفته رحمانی‌آبیدر، تقویت و توسعه حجاب و عفاف در جامعه موجب تقویت سلامت اجتماعی شده و جامعه را از بسیاری از آسیب‌ها اجتماعی محافظت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سلامت اجتماعی به اندازه سلامت جسمی افراد در هر جامعه‌ای اهمیت دارد، افزود: برای حفظ و ارتقای سلامت اجتماعی هر جامعه‌ای توجه به حوزه‌های مختلف همچون حجاب و عفاف امری ضروری است.

وی در ادامه از فعالان عرصه حجاب و عفاف به عنوان جهادگران حرکت فرهنگی و اجتماعی جامعه نام برد و گفت: آگاهی افراد جامعه از مباحث حوزه حجاب و عفاف موجب خنثی شدن هجمه‌های دشمنان می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر کانال‌های ماهواره‌ای کم‌کاری ما در زمینه حجاب و عفاف را زمینه سوءاستفاده خود قرار داده و توسعه بی‌بند و باری را جایگزین آن کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: به منظور تحکیم و تقویت فرهنگ غنی اسلام و رسیدن به جایگاه متعالی باید در راستای اصل مهم انسانی و قرآنی حرکت کرد.

گفتنی است؛ جلسه هم‌اندیشی پلیس با نهادهای مردمی در حوزه حجاب و عفاف با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و دستگاه‌های ذیربط استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول