اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی زنجان خبر داد

کاهش حریق در عرصه‌های طبیعی زنجان همزمان با ماه رمضان

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از کاهش حریق در عرصه‌های طبیعی استان زنجان در ماه رمضان خبر داد.

کاهش حریق در عرصه‌های طبیعی زنجان همزمان با ماه رمضان

رحیم اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با توجه به حضور کمرنگ مردم در مراتع در ماه مبارک رمضان میزان خسارت ناشی از حریق در استان زنجان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان مردم به مراتع و مکان‌های تفریحی و گردشگری کمتر مراجعه می‌کنند، افزود: این امر موجب شده تا میزان آتش‌سوزی در مراتع و تفرجگاه‌ها کاهش یابد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان به دلیل روزه بودن چوپانان پخت و پز در مراتع انجام نمی‌شود، افزود: این امر به کاهش آتش‌سوزی‌ها کمک شایانی می‌کند.

وی از کاهش 80 درصدی جرائم مربوط به عرصه‌های طبیعی استان زنجان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: خوشبختانه در این ماه به دلیل اعتقادات عمیق مذهبی مردم آمار جرائم کاهش می‌یابد.

اسکندری با اشاره به خلعیت و تصرف 29 هکتار تصریح کرد: 105 هزار هکتار در سه ماه نخست سال جاری پیشگیری از تصرف شده است.

وی از توقیف 48 دستگاه ماشین‌آلات خبر داد و گفت: از دو مورد قاچاق چوب نیز در زنجان جلوگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به ضبط 2 هزار بیل و کلنگ در استان زنجان خاطرنشان کرد: 22 نفر در این زمینه بازداشت شده است.

وی از اخراج 2 هزار دام غیرمجاز از مراتع استان خبر داد و گفت:‌ برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه جلوگیری از تصرفات در استان زنجان انجام می‌شود.

اسکندری پیشگیری از تصرفات، اطفای حریق و ورود غیرمجاز دام را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی از برنامه‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان است.

وی گفت: در سه ماه نخست سال جاری از تصرف 2 هکتار در استان زنجان جلوگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بر ضرورت جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی تاکید کرد و افزود: اقدامات لازم در این زمینه از سوی این یگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول