اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان دیه

3900 زندانی خراسانی در 25 رمضان چشم امید به آزادی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد دیه خراسان‌رضوی گفت: 3 هزار و 939 زندانی، به خاطر ارتکاب جرایم غیر عمد در زندان‌های خراسان‌رضوی هستند و باید زمینه آزادی آنها را فراهم کنیم.

3900 زندانی خراسانی در 25 رمضان چشم امید به آزادی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمنصور عبادی، صبح امروز در حاشیه بازدید مدیران رسانه‌ای خراسان‌رضوی از زندان مرکزی مشهد، اظهار کرد: وظیفه ستاد دیه آزادی زندانیان غیر عمد مانند محکومان تصادفات، چک‌های غیر کلاهبرداری، محکومان مهریه و نفقه و یا حوادث کارگاهی است.

رئیس ستاد دیه خراسان‌رضوی ادامه داد: این عده، صرفاً بدهکار هستند و نباید به آنها به چشم بزهکار نگاه کرد.

عبادی عنوان کرد: آمار زندانیان مهریه و نفقه نیز در حال افزایش است و مهم‌ترین دلیل این مسئله این است که جوانان در ازدواج خود، نگاه عقلانی ندارند و بیشتر به ‌صورت احساسی این مهم را دنبال می‌کنند.

وی گفت: مهریه حق زن است و باید پرداخت شود و هیچ‌ کس نیز در این مسئله شکی ندارد، اما نکته مهم این است که افراد در هنگام ازدواج باید مسائل مختلفی مانند توان مالی خود را برای در نظر گرفتن مهریه لحاظ کنند تا بعداً دچار مشکل نشوند.

عبادی با اشاره به برگزاری مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان بدهکار بیان کرد: جشن گلریزان یک سنت حسنه است که ریشه آن در زورخانه‌های باستانی ایران است و ستاد دیه به ابتکار شهید لاجوردی، این سنت را بار دیگر احیا کرده است.

رئیس ستاد دیه خراسان‌رضوی عنوان کرد: برگزاری باشکوه‌تر این مراسم نیازمند همت و هم‌یاری رسانه‌ها است و تقاضا داریم رسانه‌ها در این مسئله به ‌صورت جدی وارد شوند.

عبادی گفت: جشن گلریزان در مشهد، در روز 25 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و در شهرهایی مانند قوچان، سرخس، گناباد و نیشابور نیز مشابه این مراسم پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: 3 ‌هزار و 939 زندانی، به خاطر ارتکاب جرایم غیر عمد در زندان‌های خراسان‌رضوی هستند و باید زمینه آزادی آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول