اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط خیرین ایرانشهر صورت گرفت

جمع‌آوری 700 میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد

خبرگزاری فارس: مسئولان و اقشار مختلف مردم ایرانشهر در جشن گلریزان، 700 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

جمع‌آوری 700 میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امام جمعه ایرانشهر صبح امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان ایرانشهر با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید" جزء بندگان نیکو و ابرار قرار نخواهید گرفت مگر از آنچه که دوست دارید ببخشید."

حجت‌الاسلام محمدجواد عبداللهی افزود: خداوند جهاد با مال را متقدم‌تر از جهاد با جان می‌داند زیرا بخشیدن مال برای برخی بسیار سخت‌تر است.

وی بیان داشت: ماه رمضان، ماه خدا و ماه ایثار است و در این ماه آمادگی انسان برای ایثار و بخشیدن بیشتر است.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: توفیقی بالاتر از این نیست که انسانی گرهی را از کار مومنی بگشاید و شادی را بر چهره انسانی که بر اثر سهو گرفتار غم شده، بنشاند.

عبداللهی گفت: خداوند نسبت به کسانی که جود و بخشش داشته باشند، بخشنده‌تر است که البته بخشش خداوند تنها در بعد مادیات نیست بلکه در ابعاد دیگری نظیر حفظ آبرو، دفع بلایا و اعتبار بخشیدن نیز است.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر هم با اشاره به آیات و احادیث اظهار داشت: صدقه‌دادن در راه خدا در شرایطی که خود فرد نیازمند آن باشد بالاترین صدقه است و اجر آن از سایر صدقات بیشتر است.

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی افزود: هر یک از این زندانیان که بر اثر تصادف و یا ورشکستگی مالی گرفتار شده‌اند، سرپرست خانواده‌هایی هستند که چشم انتظار آزادی‌شان هستند لذا با اهداء کمک‌های خود در این ماه مبارک زمینه آزادی برای آنها را فراهم کنید.

مدیرعامل ستاد دیه سیستان‌وبلوچستان هم در ادامه این مراسم گفت: در سال گذشته، بدهی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان ایرانشهر 337 میلیون تومان بود که از این مبلغ 123 میلیون تومان از شکات تخفیف گرفته شد و 167 میلیون تومان به صورت بلاعوض اختصاص داده شد که ماحصل آن آزادی 10 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد بود.

حسین سوری بیان کرد: در سال‌جاری، 470 میلیون تومان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد است که امیدواریم با کمک شما مردم، آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول