اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

حضور سرپرست خانوار در زندان سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: حضور سرپرست خانوار در زندان موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

حضور سرپرست خانوار در زندان سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی در آئین جشن گلریزان در آبپخش اظهار داشت: اسلام همواره انسان‌ها را به نوع‌دوستی سفارش کرده و تلاش برای آزاد‌سازی زندانیان نیازمند نمودی از نوع‌دوستی انسان‌ها در جامعه است.

وی افزود: مجرمانی که تعمدا مرتکب به جرائم می‌شوند مستحق اشد مجازات هستند و همواره شاهد هستیم که قضات و سیستم قضایی جمهوری اسلامی بر اساس قوانین مجازات می‌کنند.

رضایی خاطر نشان کرد: منابع متعددی برای آزادسازی زندانیان نیازمند وجود دارد و علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی، می‌توان از وجوهات شرعی هم برای این امر استفاده کرد.

امام جمعه آبپخش با اشاره به اینکه اسلام مسلمانان را مکررا به بر و تقوا توصیه کرده است بیان داشت: یکی از مصادیق تعاون در بر و تقوا آزادسازی مجرمان و زندانیان جرائم غیر عمد است.

رضایی ادامه داد: حضور زندانیان جرائم غیرعمد در زندان تبعات نامطلوب زیادی برای جوامع انسانی دارد و نجات آن فرد را می‌توان نجات جامعه از تبعات بعدی قلمداد کرد.

وی در همین راستا ابراز داشت: مشکلات مالی و اقتصادی به مشکلات و مفاسد اخلاقی می‌انجامد و شخصی که در زندان به سر می‌برد، خانواده او با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند و حضور سرپرست خانوار در زندان موجب آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

امام جمعه آبپخش تاکید کرد: اگر بسیاری از مسائل و مفاسد اجتماعی را ریشه‌یابی کنیم متوجه می‌شویم که اگر آن مشکلاتی خاص در خانواده فردی که مرتکب به این مفسده وجود نداشت، هرگز شاهد وقوع چنین مسائل و مشکلاتی در جامعه نمی‌شدیم.

وی متذکر شد: این مفاسد پس از شکل‌گیری وارد جامعه می‌شوند و ما شاهد آن هستیم و امکان گسترش آن نیز در جامعه وجود دارد.

رضایی اذعان داشت: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در جشن گلریزان کمک به پاکی جامعه‌ای است که خود ما در آن زندگی می‌کنیم و در صورت وجود آلودگی، آن آلودگی دامن‌گیر همگان خواهد شد.

رضایی تاکید کرد: امروز هم و غم مسئولان نظام اسلامی فرهنگ‌سازی به منظور کاهش جرائم و کاهش زندانیان است و رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با مسئولان دستگاه‌ قضایی کشور هم بر این مهم تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول